~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 20 november 2008

Torsdag

Av Gerty - 20 november 2008 13:04

I går hade vi en trevlig kväll med grannarna, vi åt gott och mycke prat. Jag bjöd på brocoli och baconpaj, sallad, efter maten blev det kladdkaka med vispgrädde. Jacki var riktigt i sitt esse det kom folk och hälsade på, så hon visade hur söt hon kunde va, och fick så mycke uppmärksamhet, så idag är hon en lugn och städad valp. När gästerna hade gått var det dom stora hundarnas tur då blev det en bit kaka med grädde på, det tyckte dom var gott.Nu står den stora grytan på spisen med ärtsoppa, som snart är färdig det blir väl 12liter när den är klar, gott att ha i frysen, så nu har vi soppa för hela vintern

 
 
Ingen bild

märit sandberg

20 november 2008 13:56

Hej Gerty. Igår kokade jag Åstolssoppan potetevälling med kokekorv,de är nog inte många som vet var det är.ha ha, Kram Märit

 
bloggaren Gerty

bloggaren Gerty

20 november 2008 14:04

Hej Märit det var länge sedan jag kokade potetevälling, gud va sugen jag blev på det då det får bli ett sådant kok snart, Kram Gerty

http://Prilyckans

 
lillis

lillis

20 november 2008 15:25

Det är alltid gott med paj och det går ju att göra så mycket olika fyllningar
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

20 november 2008 16:04

Men oj, baconpaj... Låter ju smaskens! Pajer är ju så goda! Vad lyckliga grannarna måste ha varit efter att ha fått smaka på din paj, men du gav inte receptet va? Det måste du ju döpa till "Gertys baconpaj-specialare"! Hihi...

Kramar

//C&L

http://latte

 
Ruth

Ruth

20 november 2008 19:10

Vilken lyckad kväll med god mat och KLADDKAKA med vispgrädde, önskar att jag hade suttit med vid bordet och njutit. Du är den perfekta värdinnan. Även torsdagars ärtsoppa inför vintern också i frösaboxen, det är planering. Kram vännen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

21 november 2008 09:54

Det är gott med paj med olika fyllningar!
Och ärtsppa går inte av för hackor det heller smarrigt värre!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
agge

agge

21 november 2008 12:56

Så kul att ha grannträff. Vad smaskigt med paj.Mmmmmm......Och vad gott med hemgjord ärtsoppa.
kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 november 2008 22:05

Ärtsoppa är gott, det hade jag för ett par dagar sedan. Paj är gott som både matpajer och dessert.
Ha en fortsatt skön kväll

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards