~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under juni 2008

Av Gerty - 29 juni 2008 19:48

Igår hann jag inte med datan, det var fint väder här igår så vi var ute och grejade i trädgården. Jag har två av mina barnbarn här så det skulle spelas badminton till knotten kom sedan var det in och fixa lite mat, sedan var det sällskapspel som gällde. Imorgon åker ett av barnen hem, men då kommer en av dom andra, så här är det verkligen fullbokat. Har även haft besök av bekanta med två barn och hund. Så nu tror jag att jag skall koppla av en stund, barnen skulle se på TV

Av Gerty - 27 juni 2008 18:31

Jag har fått ett återfall, det är ju REA

Av Gerty - 26 juni 2008 20:02

I dag har det inte hänt något, och tomt i huvudet är det också, skrivklådan har tagit semester. Så jag får visa lite stickat.

Av Gerty - 25 juni 2008 11:00

I dag skall jag berätta när fick min första egna hund det var en mellanpudel. Jag är uppväxt med olika djur det var blandrashundar, fiskar, burfåglar, tama fiskmåsar och kråkor. När jag gick i 6-7 klass frågade min bror mig vad jag ville ha i julklapp, en hund sa jag. Han är 8 år äldre än mig så han jobbade och hade egna pengar, så vi började läsa annonser och vi hittade en som vi tyckte passade och det blev en tik, hon hade stamtavla, inte för att vi visste vad det var, men vi kom fram till att det var något väldigt fint. Så min bror åkte till stan och köpte valpen. Min bror skulle stanna i stan under natten så valpen fick åka hem med ett annat par. Jag var och hämtade henne, hon var rädd och ängslig det var ju inte så konstigt så liten och ensam i stora värden. Dagen efter kom min bror hem och vi satt och skulle äta middag, han tog fram alla papper, köpeatal, valpråd och stamtavla, han sa det här måste vara en väldigt fin hund med så mycke papper, och var nöjd med köpet. Då frågade min mamma vad kostade valpen ?  250 kr svarade min bror, då utbrister mamma, oj min gud tala inte om det för folk för då får vi förmyndare. Det hör till saken att dom andra hundarna vi hade köpt kostade mellam 10- 20 kr. Ja det var på den gammla goda tiden.

Av Gerty - 24 juni 2008 21:14

Ikväll har jag varit så nära himmelriket jag kan komma en av mina män här i livet var ju i TV-rutan

Av Gerty - 24 juni 2008 12:11

Idag skall ni få bekanta er med Nelly, hon är en bernertik på 2 1/2 år henne fick vi tillbaka på grund av sjukdom i familjen, hon är efter Natty, och den damen går i mammas tassspår, lika enveten, lika döv, lägger sig ner på golvet och vi säger till henne flytta på dig, då säger hon jag låg här först så du får gå en annan väg. Hon kampar ihop med två goldentikar på 2år så det är hålligång hela dagarna. Vi har inte haft henne så länge 8-9 mån, det är väl tänkt att hon ska gå i avel, men hon har inte blivit utställd ännu. Hade anmält henne till en liten utställning för att träna men då blev goldentiken sjuk, så då blev det Blå Stjärnan istället, så när vi anmält till nästa började hon fälla, och snacka om att va sommarklädd, det är inte ens bikini utan snarare ikini. Men hon har ju livet framför sig. Sådan är våran Nelly en härlig,go,tik

Av Gerty - 23 juni 2008 18:53

Den här tavlan fick jag av min kusin när jag var 5år, hon med skorna om ni minns, min mamma hängde tavlan ovanför min säng, den har alltid hängt ovanför min säng, så den har föllt mig genom livet. Vi hade tapeserat och ändrat om lite på övervåningen där vi har vårat sovrum, hade ställt tillbaka alla saker. Vi tyckte att det hade blivit så fint. Några månader efter vi hade  gjort iordning brann huset för oss, och vi förlorade allt vi hade. Det var en hemsk upplevelse, men det var ju bara att gå vidare, när det hade gått ett par dagar, och vi tänkte på allt vi mist, så säger jag min tavla jag blev så ledsen, tiden gick huset blev uppbyggt, så skulle vi flytta in allt var inte färdigt, och jag tänkte på min tavla. Det som fattades var bland annat taklampor, kvällen innan kom Janne in med en kartong och sa du kan väll kolla den imorgon, det är lite skit som ligger i den. På eftermiddagen när jag skulle laga mat vi skulle ha fläskkorv och senapsås, så tänkte jag att jag får väll kolla vad det var i lådan, och där låg en hel del skit men när jag tittade i botten på lådan ligger min tavla där. Jag hade glömt att hänga tillbaka den, det var nog någon mening att jag glömde, så nu hänger den på väggen igen, vilken lycka. Jag blev så glad när jag hittade den så jag skakade i hela kroppen, men jag skulle ju passa maten också, lyfte kastrullen med korven i från spisen, tappade den i golvet, korven flög ut korvespad på hela golvet, korven full av hundhår, fram med skurspann, dålig belysning kvasten i ena handen ficklampan i andra, men det blev rent till slut. Korven spolade jag av,och ni ska veta att det var nog den bästa fläskkorv jag ätit

Av Gerty - 22 juni 2008 16:33

Nu är det några fler småplagg som blivit färdiga.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards