~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under maj 2009

Av Gerty - 31 maj 2009 11:45

Hej på er där ute idag är det jag Krösamaja som tar till orda, nu har alla mina syskon åkt, Bonzo åkte i torsdag och det var ju lite trist. Så nu har matte och jag flyttat in i valperumet på natten så att det blir lungt, ja ja lungt det kan man ju undra för när vi skall lägga oss så trycker matte på någon grej och då börjar det en karl att tjata, han håller på minst en timma, och det är inte husse för hans röst känner jag igen, men matte kallar han för ljudbok, suck suck mäniskan är för konstig. Jag skall ju bo ihop med andra hundar, det finns 7 stycken som jag skall bo tillsammans med, men matte säger att jag måste skolas in och det kan man ju förstå. Nu skall jag berätta hur dom andra är. Vi börjar väl med Jacki hon är snart 10mån och den kan jag inte vara tillsammans med just nu, fins ingen hyfs alls, när hon går ut ser man något ljust som fladrar förbi, kan inte vara något annat än Jacki, och den kallar dom för presedentfrua som inte ens kan för sig. Så har vi det där lilla Trollet som står med svansen i vädret och skakar, henne har jag sakt till vänta bara när jag kommer med mina 40kg, då kan du hissa ner den där pinnen du har där bak din lilla skit. Så har vi Maja gamelmor hon är så snäll jag brukar få vara med henne en stund, men hon blir fort trött, hon är ju gammal, då säger matte nu räcker det, för här är det lakris och kola, och då måte Maja gå in, jag förstår inte vad hon menar men det är säkert bra. Så är det ju Doris hon tycker inte om några förändringar, det kan väl va som det var igår då var ju allt bra,  hon kan på sin höjd hänta en pinne och retas lite, och kommer du för nära så kan jag ge dig en liten kyss på nosen säger hon, så du vet var gränsen går. Så har vi ju dom där tre sakerna som tycker att dom är i sin bästa ålder lite självgoda och tror att dom är nått. Ebba hon lyfter på läpparna hon tror nog att hon gör reklam för Pepsodent, Alice hon har inga bestämda  åsikter gör som dom andra. Så är det Nelly det är ju min mamma

hon har lite diva later och tittar på matte och säger har du behållt henne får du ta han om henne , jag har gjort mitt, nu skall jag leva livet

Av Gerty - 30 maj 2009 12:49

Nu är jordgubbarna på plats, och potatisen i jorden så nu hoppas vi på god skörd, måste lägga galler över för katterna tror ju att dom får ny toa varje gång jag planterar

Av Gerty - 29 maj 2009 10:06

Så här ser det ut i mitt växthus i dag, tomater, paprika, gurka, persilja, sallad, och så lite blommor, vi får väl se hur det blir i slutändan om jag lyckas.

Av Gerty - 28 maj 2009 14:19

Glömde ju att tala om att jag fått tillökning, ja ja är man i min ålder kan det inte bli annat än trollungar, vilken av mina män är han lik tycker ni????????

Av Gerty - 28 maj 2009 09:23

Detta är Iller och Rudolf visst är dom söta

Tid

Av Gerty - 27 maj 2009 09:50

Nu tror ni väl att jag grävt ner mig i rabatterna, det har varit lite dåligt med bloggandet och kommentarer. Jag förstår inte var tiden tar vägen, går upp på morgonen och hoppar i byxorna en hel dag framför mig så mycke jag skall göra, så hinner jag knappt vända mig om förän det är dax och hoppa ur byxorna och gå och lägga sig. Nu får jag sätta igång så det blir något gjort innan det blir läggdax igen

Av Gerty - 25 maj 2009 13:19

Nu har ni fått träffat alla mina valpar, så sist men inte minst skall ni få träffa den stilige pappan till barna, Ekoxens Rastafarian Bear Look. kallas Bamse, och ett stort tack till Stina på Lackarebäckens Kennel att jag fick använda denna trevlige kille

Av Gerty - 23 maj 2009 19:32

I dag har vi haft en kanon dag alla våra barn och barnbarn har varit hemma, ja två av dom kom i torsdags. Vi firade Janne och Emil som hade fyllt år, så det var bara att sätta upp partytältet, så här har det varit hålligång hela dagen

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards