~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under januari 2010

Av Gerty - 31 januari 2010 17:46

Idag har jag haft flera stycken domherrar här, men när jag hämrade kameran så försvann dom stod länge och väntade, men dom ville väl inte bli plåtade, så varje gång jag tryckte på kameran så flög alla fåglarna. Om ni undrar varför vi har en hage vid trädet där vi har matatumaterna, fåglarna skvätter ut så mycke mat när dom äter, som hamnar på marken och hundarna blir som galna och äter upp fröna. Ett tag innan vi satt upp dena hagen så åt dom så mycke frön, så jag bara väntade på att hundarna skulle börja kvittra och lägga ägg. Så kom vi på denna lösningen så kan fåglarna äta upp det som har hamnat på marken också, för det är ju fågelmat inte hundmat.

  

Här har det snöat så gott som hela dagen stora fina flingor och -10 grader så vintern håller oss i järngrepp. Hundarna älskar ju denna snön och rena och fina är dom när dom kommer in

  

Av Gerty - 30 januari 2010 18:25

Igår hade vi en trevlig kväll med våra grannar, jättegod mat och dryck, mycke prat och skratt och mycke dans förstås. Så på sena timman, vandrade vi hem i vårat fina vinterlandskap.

  

Av Gerty - 29 januari 2010 16:15

I kväll skall vi upp till våra grannar och äta lite gott och titta på Let`s dance. Så nu har jag tagit fram långklänningen och klackeskorna, för man vet alldrig vad jag hittar på.

  

Av Gerty - 28 januari 2010 12:16

  

Idag blir det lite stickat, något som värmer fossingarna.




Av Gerty - 27 januari 2010 16:32

I dag har det snöat och blåst hela dagen ett riktigt busväder, så i dag har vi myst inomhus, har blivit stickat lite och lyssnat på talskiva.  

Av Gerty - 26 januari 2010 10:33

I går blev jag så överaskad, gick upp som vanligt åt lite frukost, satte mig vid datorn halvklädd som vanligt, så började hundarna skälla, först trodde jag att det var någon som gick förbi men så förstod jag på skallet att det kom någon. Så jag skulle ropa på Janne att han fick komma, för jag var ju inte klädd. Då öppnas dörren och Anna-Lena kommer in, kommer du sa jag ja vi är här alla tre, Carolina är ju skadad efter olyckan, så henne fick vi ju ta in en annan väg för hundarna blir ju galna när det kommer någon. Dom hade varit och handlat färskt bröd och gott pålägg så var det bara att äta frukost en gång till, Dom hade pratat med Janne så han visste att dom skulle komma men sa ingenting. Vi älskar ju allehop att gå i affärer så vi tog oss en sväng till Stenungsund, Carolina följde också med med kryckor och stöd på benet, men vi baxade in och ut henne i bilen det funkade så bra,( ja det är bättre att vara brödlös än rådlös). Så skulle vi ju in i klädesaffärerna det gick ju bra, är man kraftig så säger man ju alltid det går ju bra för dom som är smala dom hittar ju alltid. Jag måste beskriva oss Carolina är en normal stolek, Mari är smal, så kommer jag och Anna-Lena tjockisarna i familjen, ojdå säger vi  vad mycke REA och halva reapriset, in på Kappahl och rev, vad händer jo smalisarna hittade ingen ting men!!!! tjockisarna hittade varsin snygg tröja för 75kr, så vi fortsatte till Lindex samma visa där köp 2 betala för 1 tjockisarna tur igen varsin tröja igen för 75kr, smalisarna fick vara utan, så det skall f--n banta. Så var det förra gången vi var ute och handlade sa Mari då hittade bara dom två fina kläder. Så åkte vi hem och åt middag och dom där två smalisarna lassade in ordentligt, dom vill nog komma upp i våran matchvikt.

Så jag tackar mina flickor för en helt underbar och rolig dag.





          

YES YES!!!!!!!!!YES YES!!!!!!!!

 

Så här ser tunika/tröja ut som jag köpte i går 75KR ST DET TYCKTE JAG VAR BRA

    

Av Gerty - 24 januari 2010 18:48

Idag blir det några bilder på mina busgolden, det är dom tre Hedda döttrarna         

Av Gerty - 23 januari 2010 19:33

I dag blir det lite kattprat, mina katter bor på andra våningen där har dom sin mat och vatten och sin låda, måste ha det så annars så ser hundarna till att stoppa i sig både det ena och andra. Mina katter är både ute och inne, det skall ju en katt få va när den bor på landet. Mina katter äter övervägande torrfoder dom mår gott av det och är fina i magen. Men på lördag får dom lördagsgodis, dåååååå är det fest idag blev det sardiner och tonfisk, då är det trångt runt skålarna alla äter, utom Iller det skitförnäma saken han anser väl att dom andra inte har något bordskick, han skall äta ensam, han är så förfördelad säger husse, men han är ju katt och vet vad han vill.

Så här får ni se när pissarna har lördagsmys.

 


     

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards