~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 12 november 2008

Av Gerty - 12 november 2008 11:56

När jag pratade med min kompis hemifrån härom dagen, var det mycke som kom upp till ytan. Både jag och Märit var nummer 3 i syskonskaran, hon hade 2 äldre systrar och jag 2 äldre bröder. Vi var ju kompisar från det att vi var små, så när någon fick något så ville ju den andra ha likadant. När jag var 7år och Märit var 6år, kom hon och talade om för mig att hon hade fått en lillasyster så nu kunde hon inte vara med mig ute och leka, utan skulle bara va hemma med sin lillasyster, och ni må tro att det sved hon hade något som jag inte hade, så jag blev arg och puttade henne så hon ramlade, och sa väl något om det skall jag också ha. Så jag gick hem och levde rövare att jag ville också ha en lillasyster, för nu hade Märit något som jag inte hade, och det gjorde ont. Men denna gången kunde mina föräldrar inte ge mig det jag ville ha, för min mamma var 51år vid det här tillfället, men det förstod jag ju inte då att det hade med åldern att göra, och inte med något annat heller, det var väl bara att åka och hämta en sådan där liten någon stans.Men det har jag kommit på under åren att så är inte fallet. När jag var hemma på min Ö i sommras träffade jag alla 4systrarna ock även då bjöds det på skratt.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards