~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under februari 2013

Av Gerty - 25 februari 2013 18:41

I dag var Anna-Lena och Mari hemma, Janne skulle hjälpa Anna -Lena med bilen, så nu fick hon låna våran bil.

Dom hade jobbat båda två i dag, så dom ringde hem och sa att dom gärna ville ha middag, och så fick det bli, hemlagat potmos,korv och grönsaker. Och med det besöket gick det 8 par raggisar ut genom dörren

Av Gerty - 22 februari 2013 11:33

I morgon tror jag att jag skall gå på loppia ronda, se om jag hittar nogot häftigt, har lite ideer i huvudet inför våren.

Så önskar jag er en trevlig helg

Av Gerty - 13 februari 2013 10:39

Sockmani det blev två par sockar till, men vi är ju många i familjen, som vill va varma om fötterna som dom kommer att användas.  

Av Gerty - 11 februari 2013 11:25

  På den här bilden är jag 19år, och är barnflicka till två små pojkar Matz och Rickard, det är lille Rickard som sitter i vagnen. Grannen till oss hade fyra barn, och ibland jobbade mamman i familjen extra, och då passade jag även dom barnen, 19år och ansvar för sex barn, det kallar jag för förtronde. En dag skulle jag gå ner till badstranden med alla barnen, två satt i vagnen dom andra fyra gick snällt brevid, då möter jag en äldre man, han saktar in farten, tittar på barnen och tittar på mig, så ruskar han på huvudet och säg sååååå ung och så fördärvad, och så traskade han vidare. En liten episod ur livet

Av Gerty - 7 februari 2013 11:27

Rotade lite i mina gömmor hittade två påsar med restgarn lite tjockare som passade till sockar att ha typ i gummistövlar,hittade även ett mönster med tvär tå, det har jag inte gjort förut, men det blev bra satt jättebra på foten, 18 par blev det i blandade färger.Får säga som Emil i Lönneberga bara en är törr om fötterna.

 

Av Gerty - 6 februari 2013 13:51

Så här ser det ut hos oss i dag, och hundarna njuter.  

Av Gerty - 4 februari 2013 18:50

Lite infomation här från landet. Iförra veckan hade vi inte varken data eller tele. Och helgen hade vi besök av en av våra valpar, även besök av barn och barbarn och dom hade med sig en magsjuka som hette duga, så det har varit ryggläge tills i eftermiddag, men nu käns det bättre. Snöat ock blåst har det gjort i dag men den var blöt så det är väl snart borta igen.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards