~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under oktober 2008

Av Gerty - 31 oktober 2008 11:21

Så var det fredag igen har inte hänt så mycke under vecka, allt går i sin vanliga lunk. Janne fick åka in med grannen till vårdsentralen han blev sjuk, det käns bra när man kan hjälpa varandra, vi har en väldig bra grannsämja, det är väl ofta så på landet. I dag skall vi ha kebabtalrik till middag det skall bli bra, Emil är ju här så då får jag hjälp i köket. Så önskar jag er alla en bra fredag

Av Gerty - 29 oktober 2008 23:12

Av Gerty - 29 oktober 2008 14:38

I dag har jag varit hos frissan, och klippt mig, lika nöjd som vanligt, det är ju tur att jag är snygg i håret idag, för det är ju dräggeldax i dag på tv, så nu är denna dagen räddad. Barnen är lediga denna veckan så Emil kom igår. Nu får ni ha en bra kväll, för det tänker jag ha

Av Gerty - 28 oktober 2008 21:36

För kalla vinterdagar

Av Gerty - 27 oktober 2008 09:51

Våra barnbarn har ju alltid varit mycke här hos oss, dom har varit med om det mesta vad det gäller djuren, och sett när vi behandlat djuren när dom varit sjuka, valpningar,och även avlivningar när det inte gått längre. Så när vårat tredje barnbarn skulle födas pratade jag med pojkarna dom var ju bara 4 och 2år, så den lille han förstod ju inte så mycke. Men jag förklarade för dom att när mamma skulle till sjukhuset och få ut bebisen, så fick dom bo här hos oss tills mamma kommer hem. Den stora satte sig på stolen och jag så att han funderade, så sa han varför kan inte mamma komma hit till dej farmor när bebisen skall komma ut, för du är ju doktornär, det var ju att  ha höga tankar om sin farmor, ja dessa barn så fina mimmen dom ger oss

Av Gerty - 26 oktober 2008 14:55

Idag regnar det från alla håll, så det är bara till att sitta inne och mysa, så idag är det stickepåsen som gäller

Av Gerty - 25 oktober 2008 12:32

I dag har vi varit hos vetrinären och ögonlyst Ebba och det var bra, så nu har jag lyft på hennes öron och viskat, att nu kan du börja löpa för matte har hittat en sådan stilig herre som du får besöka.

Av Gerty - 24 oktober 2008 16:50

Nu skall jag förklara varför vi kallar Persbrandt för dräggelpär, det började när Beckfilmerna visades på tv. Jag och Carolina tittade på en film, då frågade hon mig om jag tyckter han är snygg, och jag svarade ja han är verkligen något att dräggla över, så därav blev det dräggelpär när vi pratade om han. Jag tycker att han är en otroligt bra skådespelare. Vid något senare tillfälle när Emil var här, så var det något program på tv där han var med då var också Carolina här och hon ropade på mig, mamma du får komma dräggelpär är på tv, då undrade Emil vem vi menade och varför vi kallade han så, det var ju bara förklara att vi tyckter att han är så snygg så vi bara sitter och drägglar när han är på tv. På söndag skulle Emil åka hem, då gick Beck på kvällen så när Emil kom hem frågade han sin pappa om han skulle titta på dräggelpär, vad menar du, vad har farmor nu lärt dig för något. Det är han som spelar Gundvall i Beck som hon kallar så. Och skall jag tala om varför, jo farmor och Carolina tycker att han är så snygg så dom bara sitter och drägglar när han är på tv. Och det är sant jag har sett det

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards