~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under augusti 2009

Av Gerty - 31 augusti 2009 11:57

När jag läste Ruts inlägg om kondomer kom jag att tänka på en episod. När våran son och sambo väntade sitt femte barn sa jag att nu måste vi skoja lite med dom.Så jag sa att nu får vi köpa ett paket kondomer till dom i julklapp, ock se om dom förstår vinken. Men jag ville ju inte gå ock köpa kondomer, och han jag delar möblerna med ville inte handla. Så jag bad ynsta dottern gå och handla och talade om vad jag skulle göra, och det tyckte hon var en kul grej. Så dagen efter när hon och hennes syster åkte bussen till jobbet, så skulle hon berätta vad hon skulle handla till mig. Så hon viskade till henne, men hon hörde inte vad hon sa, så hon viskade en gång till hon hörde fortfarande inte. Då höjde hon rösten så det hördes i hela bussen, mamma bad mig köpa kondomer till henne i dag. Ni kan ju tänka er alla stirrade ju på dessa två, dom måste ju tänkt vad är det för en mamma dom två stackarna har. Den älsta av tjejerna tyckte att det var pinsamt, men den andra tyckte du får väl höra upp när jag pratar. Sonen  och sonhustrun förstod inte den vinken med julklappen så det kom ett sjätte barn, så dom har sex härliga pojkar

Av Gerty - 29 augusti 2009 12:21

Så var det helg igen, här händer inte så mycke just nu. Jag vill visa min begonia som står i full blomm, jag brukar sätta sådana lökar på våren.

Av Gerty - 28 augusti 2009 09:55

Förut när Krösamaja var ute i den lilla hagen, såg jag att hon satt ock tittade på något så jag kollade då stod det ett rådjur utanför staketet och åt äpple, tog ett kort blev inte så bra man måste ju smyga. Så får ni kolla in min orkide som blommar så fint.

Av Gerty - 26 augusti 2009 10:22

Ja då var den kvällen tillända, vädret var väl inte på våran sida det regnade mest hela kvällen. Men vad gör det när idolerna står på scenen då känner man ju inte ens att man blir blöt, och kaffe på termosen så håller man sig varm inombords. Dom här pojkarna i Lasse Stefanz är ju bara SÅÅÅÅÅÅÅ bra. Så väl hemma fick det bli en kopp kaffe och varva ner, sedan laddade jag cd med tre cd och kröp ner under täcket med Olles ljuva stämma i öronen. Och drömde ljuva drömmar, ena stunden var jag med dom på scenen ena stunden i turnebussen, ja ja drömmar. Men ni väl hur det är gammla katter vill också lapa mjölk.

Av Gerty - 25 augusti 2009 09:54

Hinner inte blogga i dag skall ut med Olle Jönsson i kväll, laddar upp

Av Gerty - 24 augusti 2009 18:20

Har fått bilder från Kalaspingla "Klara" och hennes erövringar i söndags

Av Gerty - 24 augusti 2009 10:02

I går var Kalaspingla `"Klara" och Krösamaja på sin första utställning, och det gick jättebra, Klara vann och blev Bimvalp, Krösamaja blev trea med HP, så vi är jätte nöjda, och flickorna uppförde sig fint, men lite trötta blev dom ju. Sedan på kvällen åkte jag med mina grannar till Forshälla kyrka och lyssnade på Åstolspojkarna, så det var en dag med blandad konfekt.

Av Gerty - 21 augusti 2009 13:03

Idag får det bli lite stickat, nu är det dax att fylla en påse och lämna iväg för nu är dom igång igen på Röda Korset efter sommar uppehållet.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards