~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Gerty - 18 november 2008 09:48

Detta fat har följt mig hela livet, det var något som vi använde vid högtider och när det var kalas, jag tyckte det var så vackert. Sedan vid vuxen ålder och fick egen familj, frågade jag mamma om jag inte kunde få det fatet, nej sa hon det får du inte nu för det är det enda jag har kvar från min ungdom, hon hade fått det på sin 20årdag av sin bästa kamrat, mamma  hade varit 106år om hon hade levat, så fatet har några år på nacken. Eftersom tiden gick och mina föräldrar gick ur tiden, och vi skulle dela upp bohaget efter dom, föll fatet på min lott, å så glad jag blev. Varje gång jag tittar på det fatet kommer jag ihåg alla kalas när våra släktingar var där, när jag var liten och det var kalas var det inte frågan om att barnen skulle sitta för sig, vi satt alla tillsammans och vi barn blev lika uppmärksamade som dom vuxna. Så nu hoppas jag att någon av våra barn tar hand om fatet en dag och vårdar det ömt.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards