~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under december 2008

Av Gerty - 31 december 2008 16:05

Nu är det inte så många timmar kvar på detta året.Jag vill tacka alla mina bloggvänner för ett givande år, det har varit en glägje att få dela med sig av livets vedermödor, och alla roliga komentarer jag fått tillbaka. Nu går vi mot ett nytt år med många drömmar och förhoppningar, hoppas att det blir ett bra år för oss alla. Året som gått har väl varit både ris och rosor, ibland har jag tyckt att rishögen varit väldigt stor, men livet är ju sådant, men har man inga motgångar kan man ju inte glädja sig åt framgångarna. Något som är posetivt är att vi är hemma båda två nu mera, så är det ju barnbarnen förstårs det tar jag som en gåva att få ha dom här hos oss. När det gäller hundarna så har det varit ett år med mycke motgångar, tomma tikar, tikar som inte gick att para, en valp har vi fått i år det är Jacki den lilla glädjespridaren. Två av våra hundar lämnade oss, röntgade tre hundar som vi behållt det var bara en som var fri, så på hundfronten har det varit berg och dalbana. Några utställningar har vi inte varit på i år, eftersom jag inte vet dag ifrån dag om jag kan springa, vi är inte överens mitt lilla hjärta och jag, men det är bara att spota i nävarna och ta nya tag. Så nu skall vi se framåt mot ett nytt år och att det bara kan bli bättre

Så GOTT NYTT ÅR 2009

Av Gerty - 31 december 2008 14:40

Av Gerty - 30 december 2008 22:55

Av Gerty - 30 december 2008 17:02

I morgon är det nyårsafton och här blir det lungt, det blir bara vi här hemma i morgon, vi skall äta lite gott så blir det väl att titta på TV, jag hoppas att det inte blir något smällare, en av mina hundar är skotträdd. I kväll skall vi spela bingo, Linus är här nu så han vill ju spela, så vi får väl hoppas att han vinner. På uppesittar kvällen före jul var Emil här och spelade han vann 100kr det tyckte han var kul. Imorgon åker Linus hem och på torsdag kommer det två andra barnbarn, och så har vi en extra hund lilla Trollet är här, så här är det fullbokat.

Av Gerty - 29 december 2008 14:47

Nu är detta året snart till enda, och ett nytt år har vi framför oss och det får vi hoppas är ett gott år. Julen har vi också bakom oss, vi har haft en bra jul med mycke god mat och mycke gemenskap. Och snäll har jag tydligen också varit för tomten kom även hit med paket. Så vill jag önska alla bloggare och läsare ett gott slut och ett GOTT NYTT ÅR.

JUL

Av Gerty - 25 december 2008 23:10

Nu är julafton avklarad vi var hemma hos våra barnbarn, på förmiddagen och åt lite gott, Innan hade vi ätit frukost risgrynsgröt och skinkmacka. Och så skulle djuren ha sitt alla hundarna får gröt  på morgonen, och även katterna får ett stort fat med gröt, i gröten lägger jag en stor klick smör som smälter ner i gröten det tycker dom är smaskens. På eftermiddag blir det jultalrik för djurena då får dom smaka på alla läckerheter som julbordet har att erbjuda, så dom var nöjda och belåtna i går. I dag har vi bara slappat, i morgon kommer resten av familjen, så då blir det till att duka upp till julbord igen, det blir fjärde gången denna jul, vi skall även spela julklappspelet det skall bli kul.

Alf

Av Gerty - 24 december 2008 16:13

En legend har lämnat oss Alf Robertsson finns inte längre ibland oss

Av Gerty - 23 december 2008 10:31

Nu är det dan före dopparedan nu är allt färdigt, bara lite små plock kvar. Emil är ju här så nu har han julpyntat för farmor och farfar. Så nu får ni alla ha en GOD JUL

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards