~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under augusti 2010

Av Gerty - 31 augusti 2010 16:05

Jacki och Krösamaja på ridläge, man tager vad man haver säger flickorna  

Av Gerty - 31 augusti 2010 12:10

Nu är jag tillbaka till verkligheten, för kan ni tänka er att det plingelerar i den där aparaten som kallas telefon, efter nästan 2,5 vecka utan tele kan man ju tro att man lever på stenåldern. Idag har vi ett häligt väder sol från en klarblå himmel, lite kyligt, men vi går ju mot hösten

Av Gerty - 26 augusti 2010 19:25

Idag har jag känt mig som Lill Linfors, hon sjöng ju att hon ville ha en man i byrålådan, men jag sjöng att jag ville ha en man i stolpen, men inte f-n hängde där någon man, slet och skakade i luren men den var lika död som igår. Jag hoppas att ni förstår att det är teleledning och telefon jag pratar om, så att ni inte får några snuskiga tankar om lilla mig. Jag skall se om jag kan ta mig runt till er i kväll men lovar inget för datan är så trög, om jag skulle jämföra den med en snigel, då skulle snigeln vara en fartdåre.

Av Gerty - 25 augusti 2010 11:10

Hej på er där ute har fortfarande inte fått telefonen lagad, när vi ringde dom i måndags sa dom att på onsdag skall felet vara avhjälpt, men inte vilken onsdag, är så trött på detta, men det är väl bara att fortsätta att skicka röksingnaler och se glad ut. Datan kommer jag ut på när den vill, har jag fått upp en blogg lägger den sig i vilo läge, och där kan den ligga länge. Mailen fungerar

Av Gerty - 14 augusti 2010 13:07

  

Natten till fredag var det ett hemskt åskväder, och jag är livrädd för åskan ,den har ju slagit ner 2ggr hos oss. Vi har vårat sovrum uppe på andra våningen, men när det blir åska får ingen sova där uppe då blir det till att sova där nere,  det lärde jag mig när jag var liten att man skulle vara nära en utgång och på markplan när åskan gick, mamma sa alltid börjar det att brinna i en trappuppgång kommer vi inte ut, och dom orden sitter i ryggraden. Så både våra och grannarnas telefoner slogs ut, så ni må tro att jag blev snopen i går när jag satt på datatan och den fungerade den har vi ju genom telejacket. Men igår var inte huvudet riktigt med mig efter som jag varit upp nästan hela natten så jag orkade inte va vid datan. När det åskar på natten får dom andra lägga sig om dom vill men jag håller mig uppe.

Av Gerty - 11 augusti 2010 11:07

   

Jag har hört att en viss del på mannen jämförs med en slanggurka. Då undrar jag vad det är som växer på mina gurkplantor nu, kan det vara bihanget till slanggurkan. 

Av Gerty - 10 augusti 2010 11:05

  

Vandrarhemmet har öppnat igen, hade en bokning jag missat, så vi hade bara stängt en dag. I går ringde Linus och frågade får jag inte komma eller,och då svarade farmor visst får du. Dom har ju inte börjat skolan ännu och han ville inte vara på fritis, då ringer dom farmor, och här är ju alltid dörren öppen

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards