~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under juni 2009

Av Gerty - 30 juni 2009 09:29

Så här trött blir jag när jag är barnvakt åt den där slyngeln Pontare, säger Taggen och slumrar till.

Av Gerty - 28 juni 2009 19:59

I dag har jag åstakommit lite trots värmen, målat en fiskelåda och klistrat på lite fiskmåsar,sjöstjärnor  och snäckor. Den har jag hängt på väggen som en blommsterhylla med minnirosor.

Av Gerty - 28 juni 2009 15:26

Man skall väl inte klaga men nu tycker jag att nu är det lite för bra, både vi och djuren har ont av denna värmen, varför kan det inte bli lagom.

Av Gerty - 26 juni 2009 10:56

I går när jag var inne och läste på Skogsfruas blogg om brännässlor, kom jag att tänka på att det är bra att ge till hundar för det är bra för lederna, jag hade en gammal hund som fick hjärnblödning, och det gick hårt åt hennes bakställ. Fick tipset av en gammal jägare 1msk brännässlor och 1 cvitamin om dagen, skall du se att det hjälper och det gjorde det, vetrinären trodde inte det var sant när jag visade upp henne efter 1 mån, så hon åt det livet ut. En bekant hade liknande problem med sin hund, började med detta och fick samma resultat hunden blev piggare och fick lättare att röra sig. Kan man inte plocka och torka nässlor, så kan man köpa brännässelte i hällsokostaffärer. Det skall jag göra till min gammla Maja, hon blir 11år till hösten.

Av Gerty - 24 juni 2009 10:51

Idag får det bli lite blommster mina  kaprifol  står i full blomm, sådana måste jag  ha det är  ju Bohusläns landskapsblomma.

Av Gerty - 23 juni 2009 15:19

Våran goa Ebba har varit ute på friarstråt och träffat denna härliga gosse

Abe, så nu hoppas vi på smått. Det är Abe på den översta  bilden och Ebba på dom två under

Av Gerty - 22 juni 2009 10:12

Hej på er där ute nu är det jag Pontare som tittar in, jag har varit ledsen min mamma dog i förra veckan.Hon var rätt så gammal så hon skulle väl inte ha fler barn, men så kom jag och jag är ett sådant där sladdbarn. Och hon var lite sjuk men så  blev hon sjukare och fick så ont i ett ben så hon kunde nästan inte gå, det var ju för sorgligt för då blev jag  ju ensam. Men jag har ju dom andra katterna, matte pratade med mina bröder och sa att nu får dom vara snälla mot mig som är så liten, och det är dom, dom är ju stora och springer ut och in som dom vill, jag går inte ut, var ute en dag, men värden utanför dörren var så stor och läskig så jag stannar inne. Men när alla dom andra går ut då blir jag alldeles ensam då skriker jag, och då vet matte vad jag vill, då ropar hon på en av dom stora pojkarna, nu får ni komma in för Pontare gråter, och då kommer dom in och jag blir så glad. Taggen han tvättar mig varje dag och så leker han med mig, det gör Rudolf också och Iller tar nattpasset och sover hos mig varje natt. Så gott det är med goa vänner. Rudolf hade ingen lust att vara med på bilder idag men dom andra två linsluserna ställde upp 

Av Gerty - 18 juni 2009 15:08

Önskar alla mina valpköpare, bloggvänner och övriga läsare, en riktig trevlig midsommar med mycke god  mat och dryck,och ett strålande väder

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards