~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under augusti 2008

Av Gerty - 31 augusti 2008 16:36

Tänk vad tiden går nu har den lilla damen hunnit bli 4 veckor, nu börjar den roliga tiden, hon lyssnar när vi pratar till henne, tycker det är roligt när vi leker med henne, då viftar hon på svansen och är så lycklig så

Av Gerty - 30 augusti 2008 14:31


I går kväll var vi i Lilla Edet det var festival, stort öltält och Streaplers spelade till fram på småtimmarna,det var så mysigt för det är ju våran musik, fint väder var det också, vi var där med några bekanta. Så tack Lena och Conny för en trevlig kväll. I dag har Heddas matte varit och hälsat på och beundrat den lilla Jacki och hon var ju den vackraste valpen i hela värden!!!!!!!!, ja ja jag hade ju inte väntat mig något annat. Jag fick en jätte fin ängel som höll en goldenvalp i famnen så söt så, och så var det ju godis till ALLA hundarna. Heddas matte och husse är helt underbara, så Hedda har det så bra hos dom.

Av Gerty - 29 augusti 2008 14:25

Nu skall ni få bekanta er med Rudolf, han är kullbror med Iller som ni träffat tidigare, men Rudolf är inte så märkfärdig som Iller utan har ett mera normalt betende, om nu några av mina djur har normalt betende(ler). Men det är ju så med djur dom blir vad man gör dom till. Rudolf är en väldig go och snäll katt ligger gärna och myser i fotöljen i tv-rummet, men när vi skall se på tv då vill han gärna ligga i knät men då gäller det att sätta sig i rätt fotölj, för i min kan man inte ligga och se på tv säger Rudolf det skall va husses fotölj det är toppen det. Så nu när det var OS hade dom fullt upp, då kom dom ner för trappan alldeles fyrkantiga i ögonen, Rudolf och husse. Men han soledarisk med matte också för varje eftermiddag ser jag och han på Glamour, så nu kan han alla turer i den serien, men han säget till mig skall vi kolla nu då får du sätta dig i husses fotölj, och lydig som jag är gör jag som han säger, så myser vi en timme jag och Rudolf. Ja sådan är han våran lilla grabb

Av Gerty - 28 augusti 2008 11:19

Har varit på loppis och fyndat hittade ett blomsterbord som jag skall ha på altanen och garn 1,5 kg för 120kr så nu kan det bli en hel del med barnplagg till dom nödlidande, fick 3 stickeböcker på posten i dag. Idag är det fint väder så nu skall jag ha lite pälsvård och kloklippning på hundarna, det är så bra när jag kan göra det ute. Glömmde tala om att jag köpte en ring och armband, får ju göra så gott det går för att bli vacker, men det var inte på loppis, ibland frågar man inte vad man kostar på sig

Av Gerty - 26 augusti 2008 11:29

Idag regnar det och har gjort hela natten i dag skall jag bara göra det nöden kräver, sitta inne och mysa, sticka några varv.Hundar vill inte vara ute dom heller gå ut och gör ifrån sig sedan in och myser i sinna sängar. Får se om jag kan hitta på något gott att äta, jag vet ju inte om Ruth kommer farande nu när hon skaffat helikopiter, för det gjorde hon ju igår, och då blir det sent när 2 sådana pratglada tanter kommer ihop

Av Gerty - 25 augusti 2008 14:18

Jacki har fått nya leksaker

Av Gerty - 23 augusti 2008 19:38

Nu har Jacki hunnit bli 3 veckor

Av Gerty - 21 augusti 2008 17:14

Nu känns det som hösten nalkas, men fortfarande blommar mina Krasse och Begoner, och några har börjat blomma nu, jag sådde lite sent

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards