~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under januari 2011

Av Gerty - 28 januari 2011 17:13

I dag har vår älskade Maja lämnat oss, vi tackar dig för dom fina 12 åren vi fick tillsammans. Du var så snäll och god mot alla, både djuren och barnen bara älskade dig.Det kommer att bli tyst här hemma nu, fastän vi har flera djur här hemma, du gapade dig till det mästa. Vem skall gapa över bärpåsarna när vi storhandlat, för det visste du ja att i en av påsarna låg det en godispåse till er. Maja du kommer att vara saknad av oss alla, du var så fin. När du la din tass i min hand i dag för sista gången, vad det som jag ville gå i bitar, men du tittade på mig med dina fina ögon, då förstod vi varandra, du visste att jag gjorde allt för dig. SOV NU SÖTT MIN ÖGONSTEN  

Av Gerty - 26 januari 2011 12:02

Kapten David har fått vårkänslor, och begav sig upp i bergen för att se om våren var på väg, men nej ack nej ingen vår i sikte. Men han passade på att lapa lite sol och drömmde sig bort till den kommande vår och sommar, då han kan sola och lata sig i värmen  

Av Gerty - 24 januari 2011 11:36

Nu är jag tillbaka igen har inte haft tid med datan nu, för två av flickorna och lille Prinsen har ju varit hemma hela helgen, så vi har gått igenom gammla kort och tänkt tillbaka i tiden, det var många roliga och dråpliga minnen som dök upp. Så har vi hållt på med hundarna trimmat och grejat lite, så det har varit bebis och hundar för hela slanten, och så har vi förstås ätit god mat också, så nu är jag ovän med vågen

Av Gerty - 21 januari 2011 11:35

  

Idag kommer Prinsen,hem till oss och skall stanna hela helgen, med sig har han mamma och moster Anna-Lena.

Av Gerty - 18 januari 2011 19:54

Mormor har stickat och varit och handlat.

  

Av Gerty - 15 januari 2011 13:51

 

Detta är en bild på mina gammla vänner, som för länge länge sedan vandrat över rengbågsbron. Damen till vänster är min första Berner,hon hette Sennegårdens Yuffa kallades för Sara, jag hade henne på foder. Damen i mitten hette Skånegårdens Teckla kallades för Pia och var mormor till min stamtik. Damen till höger är Dogwoods Ivory kallades för Ida, hon var min andra Golden, och blev min första avelstik. Tänk jag minns det som om det var igår när Ida och Sara valpade, dom valpade med 8dagars mellanrun. Ida valpade den2/4 1985 fick 8valpar och Sara den10/4 1985 hon fick 11valpar. Det var mina första valpningar hade inte varit med om dett förut, det var helt underbart, att få se dessa små födas. Så det var dessa två damer Sara och Ida som blev starten till mitt hundintresse, både när det gäller avel,lydnastävling och utställningar. Tänk så många mil jag sprungit på lydnasplan och i utställningsringen, och alla nätter jag suttit och väntat när valpisarn skulle komma, men det har varit ett kärt besvär, ett liv som jag inte skulle vara utan.För att inte glömma alla goda vänner vi fått genom detta hundliv, och alla underbara valpköpare genom åren. Det är många år som runnit förbi, jag är inte lika aktiv i ringen längre, men ett gäng hundar har jag ju, och hoppas att jag skall få se yttligare några valpar födas. Det är så sant som det är sagt. HUNDEN ÄR MÄNISKANS BÄSTA VÄN.

Av Gerty - 11 januari 2011 18:04

Tänk va åren går, här är en bild på Carolina när hon tävlade för första gången, hon hade gått på kurs och sluttävlade. Hon vann den tävlingen, året var 1986, då var hon 9år, efter det blev det många tävlingar och utställningar, men nu ligger det på is, men kanske, kanske.(mammas dröm)

  

Av Gerty - 8 januari 2011 13:35

Titta vilken fin present jag fått, fräck va!!!!!!

  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards