~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 24 november 2008

Av Gerty - 24 november 2008 12:22

För en tid sedan var vi på returvaruhuset, där har vi ju klippkort. Vi hade handlat och skulle gå, då kom det ett billass med grejor som skulle lämnas, nyficken som jag är var jag tvungen att stanna och se vad det var. Då fick jag se den här gammla kolboxen, en sådan hade jag inte sett sedan jag var liten och det är ju många år och kilo sedan. Jag sa den skall jag bara ha, jag frågade vad den kostade den är dyr sa dom för sådana får vi aldrig in det är första gången som vi fått en sådan, dom ville ha 300kr jag tar den, älskar sådana gammla prylar. När jag köpt något och tjejerna kommer hem och dom tycker att det är fint då brukar dom säga att dom sätter sitt namn i botten, dom tänker väl på arvet, det här har ju barnbarnen hört. Så när vi hade köpt denna kolbox var Emil, när vi satte oss i bilen och skulle åka hem, och jag pratade om vad glad jag var som hittade denna pryl, Emil satt tyst och lysnade, så ropade han till farmor jag sätter ett E i botten så är den min, innan dom andra kommer hem, för då är det kört. Jag frågade om han visste vad det var, det visste han ju inte men så glad du blev när du hittade den så måste det ju va en bra grej. Och det gäller ju att hålla sig framme sa han och skrattade

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards