~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under februari 2009

Av Gerty - 28 februari 2009 11:07

Iller har morgongymnastik, skall du vara så märkvärdig då går jag säger Trollet. Nu önskar vi och matte er en fin helg

Av Gerty - 26 februari 2009 13:48

Nu när man blir äldre så tänkte jag att vi borde ha ett porträtt av oss, så att vi inte blir bortglömda. Sakt och gjort jag sökte upp en porträttmålare och talade om mitt önskemål det var inga problem. Jag måste säga att jag varmt kan rekomendera denna målare, vill ni ha namnet, den heter LOPPIS

Av Gerty - 25 februari 2009 10:47

Nu har jag planterat lite, fick en ide när jag satt och läste en gammal tidning. Det är ju bara så att man måste ju förnya sig ibland, ja så här blev det

Av Gerty - 24 februari 2009 19:07

Ja ha då har jag varit på slottet idag. Jag tittade efter er men såg er inte, kan det vara så att det bara jag som var bjuden. Det är ju en himla tur att dom inte skall gifta sig förän nästa år, så jag hinner att sy upp en ny blåsa, jag undrar om t------a skall gå ton i ton med klänningen, får ta reda på det, så får jag börja samla 10kr i en burk så jag kan köpa nya klackeskor, för man måste ju vara fin när man skall gå på bröllop

Av Gerty - 23 februari 2009 19:41

Jag har fått en utmaning av Lillis

1.4 tv program jag ser

glamore, antikrundan, lets dance, alla program med dräggelpär

2.4 saker jag gjorde i går

lagade mat, stickade, spelade bingo, var ute

3.4 saker jag längtar till

valpar,fint väder,åka på utställning, att få åka hem till min Ö igen

4.4 saker som står på min önskelista

att mina nära och kära får vara friska, fred på jorden, att få gå in i en skoaffär och ha hur mycke pengar som helst, det gäller även trosaffär

5.4 saker jag tycker om att göra

hålla på med hundarna, laga mat. baka, handarbeta

6.4 saker jag avskyr

oärlighet, falskhet, överspel,våld

7.4 saker jag åt i går

smörgås, ägg, bacon, frukt

8. jag utmanar ingen utan den som känner sig manad får ta utmaningen

Av Gerty - 21 februari 2009 15:24

Hej på er allehop, om ni undrar varför jag inte varit inne och kommenterat hos er beror det på att jag tycker att hela veckan varit skit. Har satt mig vid datorn flera gånger men det har bara varit tomt. Men nu får jag ta nya tag, tiden läker alla sår sägs det ju. I kväll är vi bjudna till grannarna det skall bli riktigt roligt, dom är enkla goa mäniskor. Så nu får ni ha en trevlig lördagskväll

Av Gerty - 20 februari 2009 12:16

I dag snöar det och det gjorde hela dagen i går också, så nu har vi det riktigt vinter väder. Det har inte hänt så mycke, hela veckan har varit lite trög, men sånt är livet.

Av Gerty - 17 februari 2009 12:56

Idag har vi återigen fått gjort den tunga resan med en av våra fyrfota vänner,våran Budda har gått över regnbågensbro.

Tänk Budda du var bara 8 veckor när jag träffade dig första gången, jag så redan då att du var något speciell, det var något med dina ögon. Jag hade kunnat tagit dig med mig hem, men du skulle stanna kvar i kenneln. Men när du var 8 månader skulle vi passa dig 1 mån, men det blev över 7år. Du har ju inte varit helt okej den sista tiden så vi kämpade på, du var ju så glad och hade sådan livsgnista, men igår när vi pratades vid förstod jag att nedräkningen hade börjat, du var trött och ville att jag skulle va hos dig, och jag såg i dina ögon att nu var det snart dax att ta farväl. Nu Budda vet jag att du inte har ont mer, jag kommer alldrig att glömma dig, du min stora bebis, dina ögon dom glömmer jag aldrig det fins ingen som kunde uttrycka sig så som du. Sov nu sött min prins

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards