~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under april 2010

Av Gerty - 30 april 2010 11:10

 

Herre Gud vilken tur att jag har kommit hem och är bättre. För idag ringde Karl-Gustav och sa du kommer väl på partyt ikväll, vi hämtar dig med limosinen vid 7 tiden. Så det var bara att kolla garderoben om det fans någon trasa att ta  på mig, klackeskorna är putsade och klara, och lilla lackväskan på plats. Så ha det gott mina vänner och en trevlig helg 

Av Gerty - 29 april 2010 09:53

  


Ja nu börjar jag att känna mig som mäniska igen, men det var en pärs vill jag säga. Det var gallan som spökade och det påvärkade bukspottsköteln, så därför fick jag ligga med dropp, jag blev bättre och skulle åka hem då fick jag ett återfall, så av 13dagar fick jag dropp i 8dagar. Så ibland är man ju tacksam för sin välväxta kropp, annars hade väl Janne fått hämtat hem en sytråd till fru. `ler`

Av Gerty - 27 april 2010 14:53

Nu är jag hemma igen, och allt käns mycke bättre, jag vet inte om jag skriver så mycke mer idag. Men jag vill tacka er alla för kryapå dig hällsningar och alla goa kramar det har värmt. Men snart är det väl samma fart på kärringen igen

Av Gerty - 20 april 2010 13:47

Den 7:e sjukdagen i Kungälv.
Denna gång så är det Ruth som på begäran av Gerty skriver några rader.
Talade med Gerty för någon timma sedan och hon bad mig hälsa att hon är på bättringsvägen och hoppas på att snart få vara hemma. Hon låter rätt så pigg och har inte fått morfin varken i går eller i dag, andra dagen också som hon får mat, så nu var hon rätt så nöjd med tillvaron, men att ligga på ett sjukhus är väl inte det roligaste när man längtar hem till sitt och djuren. Vad som har felat henne får hon själv berätta. Tror snart att vi har tillbaka våran vän och allt blir som det skall vara på bloggen.
Massor av kryapådigkramar från mig.

Av Gerty - 16 april 2010 17:05

Hej

Nu är det dottern som bloggar. Mamma ligger på sjukhuset så hon kan inte blogga

på några dagar. Men mår någolunda bra.

Vill bara meddela alla hennes vänner detta

Anna-Lena


Av Gerty - 12 april 2010 09:48

  

I dag fick jag en vår hälsning från Västkusten och David, och som ni ser så har David redan mönstrat på båten och bara väntar på sjösättning, så ifortsättningen får vi kalla han för Kapten David

Av Gerty - 9 april 2010 12:23

Å så gott det är med en tjock och mjuk tantmage, säger Pontare och lägger sig gott till rätta hos gammla Maja. 

Rosen är trött efter dagens bus.  

Doris och Rudolf har också krypit till kojs.  

Av Gerty - 7 april 2010 19:15

   Så här ser mina fötter ut idag efter festen och allt dansande, men det är priset man får betala när man inte har vett på att säga NEJ. Men det var det värt med en sådan danskavaljer

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards