~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under januari 2014

Av Gerty - 13 januari 2014 22:13

 

För 12-13år sedan kom denna katt till oss, han var liten då men tuff spottade och fräste, där av namnet han blev kallad för Frässis, vi vet inte var han kom ifrån. Han bestämde sig rätt snappt för att här stannar jag, men det blir på mina villkor, och så fick det bli, han var snäll och kom väl överens med våra andra katter, hundarna sa han till jag vet att ni bor här men passa er bara.Vi försökte att tämja han, vi lockade och pockade att han skulle komma in men nej de gick inte, men vi har ju uthus så vi ordnade till det för han där.Som med dom flästa katter så hamnade han i slagsmål ibland och fick några rejäla sår, då kunde jag få hjälpa han med att tvätta såren men bara tills han sa nu räcker det,och vi förstod varandra.Så levde denna katt här i alla år, men bestämde själv över sitt liv,mig bestämmer ingen över.Men som allt levande kommer det en dag när sjukdom och ålder blir vår överman så blev det också för Frässis, så idag bestämde vi att följa honnom till rengbågsbron,och där skildes vi efter många år, vi valde inte dig men du valde oss.Sov i frid lilla Frässis



Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards