~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under maj 2008

Av Gerty - 31 maj 2008 18:36

Nu får det snart räcka med denna värme, nu vill vi ha regn allt torkar ju bort. Man får ju vattna flera gånger om dan, och inte vet man om man ska va ute eller inne, nä lagom är bäst. I kväll blir det bingo vi brukar inte spela, men när barnbarnen är här är det ett måste, får väl hoppas att jag vinner en resa till kallare brädgrader

Av Gerty - 30 maj 2008 14:31

Idag skall jag presentera Dockan hon är en bernertik på 7år, hon kom hit till oss som vuxen, hon har haft 1 kull. Hon tycker om att va på utställning och visa upp sig, det har gått bra 2cert flera ck. Hon tycker att hon är störst,bäst och vackrast. Hon älskar sin matte och när hon är ute och husse säger till henne att hon skall gå in, då kommer hon till mig och säger får han säga så till mej. Dom andra tikarna iflocken befattar hon sig inte med, hon skall hela tiden bestämma , med andra ord en dominant dam, skulle det hända att hon skulle förnedra sig och leka med dom andra 2 min så säger hon sluta nu , hällst i går, annars så. Hon går under namnet surkärring men hon är lika glad ändå. Hon har sin bror som hon kampar ihop med det funkar bra. Karlar säger Dockan behöver man bara titta på så gör dom som man säger. Sådan är våran lilla Dockan

Av Gerty - 29 maj 2008 20:52

Har haft lite ont om tid, har hållit på att para i 4 dagar och det tar ju sin tid, när man väl parat färdigt blir det ju kaffe och prat, tiden rinner snabbt iväg. I dag har vi haft folk hela dagen en valpköpare kom med valp och barn, det är ju fint väder så vi har varit ute hela dagen. I morgom åker fodertiken hem till sin matte och husse, så hoppas vi att hon blir rund om magen vad det lider. Så i morgon lämnar vi en fyrbent och hämtar en tvåbent, så nu börjar det bli fullbokat.

Vin

Av Gerty - 27 maj 2008 19:42

Var på systemet härom dagen och fick se denna flaska vin, hur innehållet är vet jag inte, men etiketten var snygg. Tänk när det kommer vinflaskor med Christer Sjögren, Olle Jönsson, Alf Robertsson på etiketten, det blir grejer det. Tänk er en härlig middag, och jag har ålat mig i den lilla svarta, glitter runt halsen och i öronen och klacke skorna på. Det blir en kväll som heter duga, männen i mitt liv på bordet och GREVEN själv mitt imot. Då blir det klackarna i taket, vill jag lova.

Av Gerty - 26 maj 2008 12:32

I dag tänkte jag att ni skulle få bekanta er med Doris, hon är en goldentik på 7år hon är efter Maja, hon är också en riktig bonhund,leker gärna polis på utsidan och får igång alla dom andra. Hon har haft 2 kullar.När vi skall ta kort på henne, en sådan där fin huvudbild går hon mot kameran och blundar, så det blir ju snyggt, inga ögon 3meter lång nos så nu har vi lagt ner det hela. Så när hon är ute i hagen och hon hör att jag öppnar dörren då sätter hon sig längst bort i hörnet, då är hon fulständigt stendöv, då får jag säga jag ser dig Doris, ser jag glad ut då tvärvänder hon för då blev hon akut bajsenödig, och hon får ta i bra för att det skall komma något, så det gör hon bara för att få sista ordet. Då har jag hunnit att bli arg och ryter till då kommer hon lite lite sur är hon ju, kan man inte få bajsa på detta stället nu häller. Och om tillfälle ges då kan hon ge sig ut på turne, och då har hon inte höraparaten med sig. Sådan är våran lilla Doris

Av Gerty - 25 maj 2008 18:16

Den här älgen har jag fått i dag. Visst är han söt!!!!!!

Av Gerty - 23 maj 2008 14:27

Vill visa några nya tröjor som jag har åstakommit, har inte hänt så mycke i dag, Sedan blir det en stund framför TV, men först skall vi äta något gott.

Av Gerty - 22 maj 2008 19:33

Jag tänkte att att ni skulle få lära känna mina djur lite närmare. Jag börjar med Maja hon hon är älst, en goldentik som blir 10 år till hösten, en helt underbar hund, så snäll och go på alla vis,hon har haft 3 kullar. Hon är en riktig bonhund vill bara gå hemma och strosa. Gå i koppel det tycker hon bara är så dumt. Utställning tycker hon är det dummaste mäniskan har hittat på, kan väl tänka sig följa med någon gång, men enbart för dom goda smörgasarna vi har med oss. När det kommer hem hundar som vi skall passa, eller när fodertikarna kommer, då är Maja sällskaps dam. Och då berättar hon reglerna för dom, då säger hon, om du sätter på ena sidan av bordet och jag på den andra så får man smörgås, samma prosedur på middagen, men då blir det potatis. Så dom hundarna som inte har kunde tigga innan, kan det när dom åker hem, det har Maja sett till. Sådan är våran Maja, pigg är hon också, så vi hoppas att vi får ha henne kvar i många låååååånga år

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards