~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under april 2013

Av Gerty - 29 april 2013 17:02

Nu är allt våren på gång,även om det blåser snålt om öronen i dag, regn och hagel om vartannat,men snart är värmen här.

   

Av Gerty - 27 april 2013 13:30

Idag är det 45år sedan vi sa ja till varandra, oj oj vad tiden rinner i väg,nu fortsätter vi vår resa och njuter av livet.

 

Av Gerty - 24 april 2013 08:48

Det gäller att ha framförhållning, det blir vinter i år också, det blev en halsvärmare och några raggisar, denna gången.

 

Av Gerty - 15 april 2013 09:51

Det händer inte så mycke på dagarna just nu, så jag bjuder på lite bilder.

En blomma på insidan och en på utsidan, söta Snöret.

 

Vårbruket igång.

 

Besök.

 

Sommarraggisarna färdiga,nu tror jag att jag är färdig med det, men man vet inte, när restnystan ropar att dom vill bli uppstickade. 

Av Gerty - 12 april 2013 08:45

Idag kom snömannen på besök.

   

Av Gerty - 10 april 2013 17:15

Idag för 28 år sedan såg en Bernerkull dagens ljus hemma hos mig, det var en tik jag hade på foder, och fick äran att ha valpningen hos mig med hjälp av uppfödaren, fick även ha dom små ulltottarna hos mig ett par veckor, det var min underbara Sara som fick 8 små bernerpojkar. Det var min debut med uppfödning två kullar med 8 dagars mellanrum, jobbigt nej det mins jag inte, man var ju ung på den tiden, och dom små ulltottarna var ju till sådan glädje, så det var bara roligt. Ja nu har jag suttit och blickat tillbaka på mitt hund liv, och tänkt på alla min fyrfota barn som sprungit runt benen.Valparna har fått egna hem och familjer, dom andra har lämnat mig en efter en när tiden har varit inne. Jag skall inte förneka att det trillar en tår både av glädje och sorg när jag blickar till baka. Men nu får jag njuta av dom fyrfota barnen som ligger här på golvet och sussar.  

Av Gerty - 7 april 2013 17:26

Jag har stickat färdigt en sommarsjal, fräck att ha över axlarna i sommar.

 

Av Gerty - 2 april 2013 15:46

Ja nu är påsken över för denna gången, nu är det bara att vänta på våren, inga vårtecken här inte fläckvis med snö fortfarande och kalla nätter, men den kommer, den kommer

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards