~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under september 2011

Av Gerty - 30 september 2011 10:32

Vad då badflickor, nej nej badkillar skall det va, här är 2 härliga goldenkillar som vi fött upp, Viggo och Orvar.    

Av Gerty - 29 september 2011 11:03

Nu har valparna hunnit bli en vecka, och allt flyter på som det ska, lite bilder men det är inte lätt, det är inga små väna blommor, utan mera likt kviksilver.

 Tikarna.  Hanarna .   Hela gänget 

Av Gerty - 26 september 2011 22:31

I helgen tog David sig en sväng till bryggan, hade väl hoppas på att det skulle varit bryggdans en sista gång, innan hösten och vintern slår till, men suck suck, ingen bryggdans inga brudar, så det var bara att vackert traska hem igen. Krypa upp i den varma fotöljen, och drömma om att det kommer ju en ny vår och sommar, och många brudar!!!!!!!!!!

 

Av Gerty - 24 september 2011 18:24

Jag vill tacka alla som har varit inne här och grattat till våra guldgryn, det är helt underbart att få hålla på men dessa härliga djur, en lycka. Nu skall jag bjuda er på riktigt gott lördagsgodis, så bara njut.

   

Av Gerty - 23 september 2011 10:45

En stolt och duktig mamma.

  Nu har dom kommit dom små, det var en bra valpning, 4 hanar och 2 tikar, fint tecknade, och en stolt matte, men jag hade gått upp ur valpelådan när det skulle fotas.

Av Gerty - 19 september 2011 15:27

Nu har KrösaMaja drygt en vecka kvar till hon skall valpa, så i nästa vecka hoppas vi att det fins smått i huset. Och att allt har gått bra.

     

Av Gerty - 17 september 2011 13:21

Igår skulle jag gå bakom ladan och kolla lite, då fick jag se en rätt så stor glasflaska låg på marken, men ligger den där, tog upp den då visadet sig att den var spruken, det hade blivit ett nästan runt hål. Då börja hjärncellerna arbeta vad kan jag ha den till, så blixtrade det till, en ljuslykta så jag tvättade ren flaskan, häntade lite granris och ett värmeljus, så nu skall den pryda min lilla bänk på alltanen i höstmörket. Ja tänk vad man kan göra av lite skit som man hittar i bland.

 

Av Gerty - 16 september 2011 16:55

  Bjuder idag på en bild av mina fina, vinteräpple, dom är snart färdiga att plocka.I dag har det varit helt underbart väder, bakade äpplepaj i förmiddags och bjöd grannarna på, vi satt ute i solen och fikade bara så gott, man får ta tillvara på dom fina dagarna. Nu står det en västerbottenspaj i ugnen, och kräftorna i kylen, så vi skall njuta i kväll. Ha nu en bra helg alla vänner

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards