~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under oktober 2012

Av Gerty - 31 oktober 2012 18:56

Har stickat ett par lovikavantar, det har jag inte gjort sedan barna var små, men det kan vara gott att ha om det blir kallt i vinter.

 

Av Gerty - 30 oktober 2012 13:45

Jag har i många år önskat mig en julbock i granris och belysning som man kan ha ute, men dom är så dyra så jag får nöja mig med att titta. Men nu skall jag visa er, jag har blivit med ren istället, i går när jag var ute och handlade var jag på Plantagen och tittade så många fina julsaker dom har, då hörde jag någon som som ropade Gerty det var en flock renar som hojatade på mig, och ledar renen tog till orda och sa, visst är jag snyggare än en sådan där granrisbock, så jag kan väl få följa med dig hem, och så fick det bli. En kvasttomte blev det i en annan affär så nu får jag hjälp med julstädningen.

   

Av Gerty - 29 oktober 2012 17:27

Idag har det regnat från två håll hela dagen så tråkigt det var mycke bättre när det var kallt. Vi tog oss en sväng ut och kikade i affärerna, det fans så mycke fint julpynt, lite tidigt tycker jag, en och annan pryl kom med hem.

Igår stod jag vi spisen mest hela dagen, ja det är ju där kvinnans plats är,så då var jag ju på rätt ställe, meeeen föda barn det har jag slutat med, det som blir är väl på sin höjd några valpbebisar och en och annan kattunge.

Så det blev en stor gryta med kåldolmar och en gryta med surkål, så gott att ha i frysen.

Av Gerty - 27 oktober 2012 16:58

Lady Madonna "Dixie" tiken från förra kullen, samägd med Emma, är fri så kul.

HD A, AD UA.

 

Av Gerty - 25 oktober 2012 11:28

Idag infann sig skaparglädjen, det blev en höstkrans att hänga på dörren.

 

Av Gerty - 22 oktober 2012 16:44

Har inget att skiva om, så jag bjuder er på ett fat frukt.

 

Av Gerty - 16 oktober 2012 11:02

Pärlan(Miss Piggy) har varit på utställning igen, så blev det den här gången. GRATTIS

Hon är så söt den lilla damen.

 

Av Gerty - 15 oktober 2012 17:06

Nu kunde jag inte hålla mig längre så idag blev det ett på skor, bara ett par denna gången, men det fans många som det stod Gerty på, skulle kunna gå i skoaffären och prova skor varje dag, sååååååååå kul med sko. Men dom här fick följa med mig hem idag, tuffa tycker jag, och satt så gott på foten.

 

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards