~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under januari 2009

Av Gerty - 31 januari 2009 13:52

Ingemar Johansson har gått ur tiden. Den natten han blev värdsmästare glömmer jag inte, minns jag som om det var igår. Jag är inte idrottsintreserad men det här med Ingmar tyckte jag var kul, blev väl påverkad av mina bröder som gillade boxning. Min mamma som inte alls var intreserad sa på kvällen att nu får vi sätta klockan i natt så vi får höra hur det går för Ingemar, så det var till att gå upp mitt i natten, det var en fin sommarnatt havet låg som en spegel. Och när han tog titeln jublades det på hela Ön. 

Av Gerty - 30 januari 2009 19:10

Jag vill önska er alla en trevlig fredakväll

Av Gerty - 29 januari 2009 15:58

I går städade jag bland min skivsamling, ja CD är det ju nu mera, har samlat på mig en del genom åren. Så idag har det spelats för hela slanten allt ifrån dansband till halleluja, så nu är nog hundarna lonnhörda för resten av dagen. Den största högen på bilden är Christer Sjögren förstås.

Av Gerty - 28 januari 2009 10:12

Idag blir det bara lite stickat

Av Gerty - 27 januari 2009 12:27

Idag skall jag visa lite jag fyndat på loppis, det har jag handlat vid ett par tillfälle, det här kalaset kostade sammanlagt 170kr det tyckte jag var ett fynd, jag tycker att det är fina prylar. Det är väl en av mina åkommor att jag älskar krimkrams, ja ni vet dom där konstiga sjukdommarna jag har som det inte finns botemedel imot. Katten och hunden har jag inte köpt på loppis.

Av Gerty - 26 januari 2009 10:44

Jag var så trött på mina örhängen som jag hade i en stor ask, dom traslade och fasnade i varandra. Då kom jag på denna ljusa ide, det är en tavelram som jag tog bort bakstycket på och målade den, så tog Janne och fäste tunn ståltråd på baksidan så nu kan jag hänga upp mina örhängen snyggt och prydligt

Av Gerty - 25 januari 2009 12:11

I förmiddags var jag och hundarna ute och inspekterade våra ägor, och det var blött skall jag säga. Maja tog upp en diskussion, men herre gud matte nu måste vi väl höra till överklassen, vi har ju pool !!!!. Trollet kom också och kollade läget och höll med Maja, så i fortsättningen vill jag bli tilltalad grevinna sa Trollet och satte svansen i vädret. Så nu väntar dom väl bara på paraply drinkarna

Av Gerty - 24 januari 2009 17:32

I dag är det tråkigt väder det regnar och är blött. Denna helgen är Alexander här så vi bara slappar och äter förstås, i går kväll hade vi räker och vitlökabröd det var gott, vi hade ett presentkort som vi fick i julklapp, att handla för i fiskbilen så räkorna var gratis, har ni tänkt på att när det är gratis är det bara så gott ( säger snåljopen).I dag har vi ätit våfflor med sylt och grädde, och till middag hade vi stekt kött, potatis och grönsaker. Dom här barnen äter som om dom inte hade sett mat förut, så det ären fröjd att laga mat,  äter allt som serveras, det är ju tacksamt när man har lagt ner jobb på att det skall smaka bra.  Så i kväll blir det lite TV tittande och fika med hembakade bullar. Jag måste säga att jag är så nöjd med mitt notställ det funkar perfekt. Så tog Alexander och Trollet sig en tupplur efter den goda middagen

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards