~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under november 2009

Av Gerty - 30 november 2009 18:51



     Det sista som flyr det är hoppet, så här såg det ut den 5 dec förra året så nu håller vi tummarna

Av Gerty - 28 november 2009 17:08

Ja nu är vi hemma igen efter adventsfirandet, så nu har vi ätit den första julmaten och så gott det var, och jag tackar Gud för han som uppfann resår i byxorna. Det har varit så mycke prat och skratt, för vi är inte tystlåtna någon av oss, så vill man ha säga  något så är det bäst att räcka upp handen vi är 17pers. Barnen fick adventsljus, adventskalender och lotter. Jag och Janne fick också paket jag fick ett jättefint halsband med barnens och Jannes på brickor. Janne fick en DVDfilm Dag-Ottos bästa. Ja det var en mycke trevlig dag






      



            

Av Gerty - 27 november 2009 11:43

Ja så går det åter mot helg. Denna helg som är alla flickors helg, undrar ni varför? jo det är ju denna helgen när alla stakar kommer fram.

  

Av Gerty - 26 november 2009 18:42

Idag skulle jag in till vårdcentralen och få min andra spruta, ja när jag kom dit stod det en stor lapp att vaccinet var slut, kom tillbaka kl 15 så jag åkte dit igen och sa att jag skulle omvaccinera mig, då får du läsa på lappen sa dom för nu är det inte alla i riskgruppen som skall om vaccineras, ock dom problemen jag har så det stod inte med på lappen så det var bara att åka hem för andra gången. Men nu har vi ätit middag, och druckit  lite glögg, och nu kokar jag skinka och det luktar så gott det luktar jul. Men den känslan försvinner mär jag uppnar dörren

och regnet står som spö i backen.

  



Av Gerty - 24 november 2009 18:04

Idag har jag varit och handlat mina första julskinkor, en skall jag koka på torsdag och griljera på fredag. På lördag skall vi ha adventsfirande med alla barn och barnbarn, så då blir det julmat i långa banor, vi brukar ha knyttis för vi är många och storätare dom flesta, så jag skall ha med mig skinka och risgrynsgröt så det

ser jag fram imot det är så roligt när vi kan träffas alla

  

Av Gerty - 24 november 2009 17:30

  

Idag har jag fått en Award från kattälskaren Siv, tack så mycke.

Av Gerty - 23 november 2009 10:21


   För er som undrar om det blir någon stickad bikini i vinter så har jag gjort en modell. Extra förstärkt i grenen, ullförstärkt i baken så att det inte skall bli kallt om lilla stjärten. Resår i patthållaren så att den passar till både taxöron och meloner. Så blir jag inte årets badflicka i denna modellen så vet jag inte vad.

Av Gerty - 20 november 2009 18:23



   Ja så var det härliga fredag igen, räkorna är skalade, vitlöksbrödet bakat, drickat uppkorkat, så nu är det bara att njuta av livet

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards