~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under juli 2011

Av Gerty - 28 juli 2011 19:32

Nu har jag stickar axelvärmare/sjalar ett par stycken.   Så här använder man den som sjal på kylslagna sommarkvällar.


På vinter vänder man på den så blir det en go halsduk på kalla vinter dagar   Tre stycken blev det i dessa färger, två av tjejerna har varit hemma i dag så sjalarna vandra ut genom dörren med dom. 

Av Gerty - 27 juli 2011 15:08

Tack för det fina kortet,Ruth

 

Av Gerty - 25 juli 2011 10:41

Detta är min broders stolthet, denna fina fiskebåt som han var delägare/ägare till under hans aktiva tid som fiskare. På bilden ligger denna skönhet i hemmahamnen på Åstol.

 

Av Gerty - 21 juli 2011 16:19

  

Nu när lilla POPPE har åkt hem och inte längre vaktar huset för gammelmatte, så kom lilla DENIZ och tog över. 

Av Gerty - 20 juli 2011 10:53

  I

I går vandrade våran RONJA över regnbågensbro, du var gammal och trött, ville inte mera, 17år kampade vi ihop, frånsett ett par år i stan och lägenhet, men det var inget för dig så du flyttade hem igen. Våra andra katter hade du inget till överst för, men hundarna var du kompis med. Du var en mycke mycke speciell katt, du skulle bo i badrummet, tvättkorgen var så bra att sova i men den skulle bara vara halv, så du fick en go madrass och en korg så du hade att välja på, du åt inte vad som hällst, du hade dina favoriter, så när vi handlade, så handlade vi kattmat och Ronjamat,så nu är det många rutiner som förändras för mig, nu när du lämnat oss. Jag och Anna-Lena följde dig till bron och såg dig vandra mot ljuset, Anna-Lena var ju din matte.Så sov nu gott lilla RONJA och tack för alla fina år.  

Av Gerty - 19 juli 2011 10:09

Nu har sista valpen flyttat, Lorden Från Gränden, "Poppe" han stannade lite längre för det stämde inte med hans nya mattes ledighet. Barbro Ahl i Harrestad.

    Här ligger lille POPPE och vaktar huset hos gammelmatte.

Av Gerty - 15 juli 2011 16:49

Varje år brukar jag köpa tomatplantor och gurkplantor och har i mitt lilla växthus, köpte 6 tomatplantor och 2 gurkplantor, men så fick jag för mig att jag skulle så tomater också, har gjort det förut, med dåligt resultat, men det skall jag säga så blev det inte i år, så helt plöstligt hade jag 25 stora tomatplantor, så nu får jag väl ställa mig på torget och sälja. Så om ni ser en kraftigt byggd käring med hukle på, så titta en gång extra det kan vara jag.

         

Av Gerty - 13 juli 2011 09:18

Nu blommar det, är så stolt över min Begonia som blommar så fint, alltid kul när man drivit upp dom själv.

  

Det som blommerna står på är ett gammalt symaskinsunderrede och en gammal bordskiva, tänk va bra det är att ta vara på lite skit ibland, vet alldrig när det kommer till använning.  Titta så stora blommor. 

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards