~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under januari 2012

Av Gerty - 30 januari 2012 15:05

Hej tant Ruth, det är Trollet som annropar, tack så mycke för dom fina täcken som jag fick idag, nu har jag provat båda två blev så fin. Min päls skall ju ryckas, men dom har klippt mej, så nu får dom fortsätta med det. Gammelmor kan inte detta så bra, Caro gjorde ju alltid detta förut, men som du vet har hon ju skaffat sig en människovalp, och när hon kommer hem så, försöker hon att klippa mig, men då skall ju människovalpen vara med och pilla, då blir jag sur ock bara krånglar med henne. Men gammelmor har sakt att då får vi gå till frissan, och dååååååååååå får man stå stilla, hemska tanke.Där för måste jag ha täcke på mig om dom skall snagga mig, annars fryser jag ihjäl, vi får se om Caro kan fixa till mig på lördag, gammelfar får passa människovalpen. Och tant Ruth det gick jätte bra att rulla sig i snön med dom på, så tack än en gång. Jag skickar med ett kort så du får se hur snygg  jag är , men det visste du väl redan.

 

Av Gerty - 26 januari 2012 16:54

Idag har våran Taggen lämnat oss, och vandrat över regnbågensbro

 

Ja nu har dom tre bröderna blivit två, Taggen saknas dom, efter att blivit akut sjuk, så lämnade han oss. Taggen du var värdens snällaste katt, vänlig mot oss och dina kattkompisar, och hundarna, och vacker var du också. Du kommer att vara saknad. Så sov söt vår lilla vän.

Av Gerty - 25 januari 2012 13:12

Dixie har skickat, vinterhälsning, så kul det är med snö, och få vara ute och busa med kompisen. Tack Emma för dom fina bilderna

               

Av Gerty - 24 januari 2012 10:49

Idag skall ni få träffa Gösta, söt som socker, han är 5mån. Full av bus, jag säger bara det kan en katt ha AD HD så har Gösta det eller så kan man tro att han går på LSD, för han tror att han kan flyga, ni skulle se när han står på fönsterbrädan och bara kastar sig rätt ut på golvet, eller när han klättrar upp på dörrposten och slänger sig rätt ut. Då håller vi andan och undrar hur det skall gå, då står han där på alla sina fyra tassar, och tittar på det var väl inget, jag är väl vig säger han, nej nu har jag underhållt er en stund så nu skall jag sova en stund, så jag orkar hitta på mer bus, ja med en Gösta i familjen händer det alltid något. 

Av Gerty - 22 januari 2012 10:10

Så här ser det ut hos oss nu, vitt och fint, rena hundar hoppas att det får ligga kvar ett tag.

   

Av Gerty - 13 januari 2012 15:07

I dag skall jag flytta.

Madame Flod diskuterar flytten med G-matte, är du lessen matte? nej inte det,vad är det då som blänker bakom glasögonen. Men jag gillade min nya familj, dom var jätte trevliga, så det här blir bra. Jag skall prata med dom att vi skall komma och hälsa på, och att don skall skicka många bilder på mig.


Här är min nya familj Christel och Christer Sörestrand  Alingsås, och så lill flickan förstås. Nu skall jag heta Freja.

Titta G-matte nu visar jag min nya matte hur vi skall träna,(tror jag) så att jag kan stå fint på utställning  

Av Gerty - 12 januari 2012 20:51

Kärt barn har många namn, igår fick vi hällsning från MR Oliver, Hector, Gullegossen.

MR Garfankel, Mattis ringde igår

Poppe Bus har också ringt

Danne pojken har chattat

Så härligt med dessa valpköpare som hör av sig och talar om hur valpen mår, och pratar bort en stund

Tack ni är guld värda  

Av Gerty - 9 januari 2012 23:22

Hade bestämt mig för att städa bort julen i dag, men så började det att snöa , då la jag ner det hela, det var så mysigt så tomtarn fick allt stå kvar lite till, men snön kommer väl att regna bort, det skall bli varmare igen säger dom, men man får vara glad så länge det varar.

Valparna var överlyckliga i dag när snön kom ville inte vara inne.

    

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards