~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Ronja

Av Gerty - 2 oktober 2009 12:18

     Det här är Ronja hon är 14år, det är Anna- Lenas katt när hon var yngre bodde hon i stan, men på äldre dagar föredrar hon landet så hon kan gå ut och in som hon vill, vi kallar henne för Statsjänta. Hon är en väldig speciell katt, hon är mobbad av dom andra katterna, så dom  pratar aldrig med bara med hundarna. Hon bor i badrummet och där har hon sina ideer, älskar att ligga i tvättkorgarna men dom skall bara va halva annars passar det inte, kryper gärna in i handuksskåpet. Men hon har också en go fäll på tvättmaskinen som hon brukar ligga på, då myser hon riktigt. Ja dessa djur får en att ställa upp på det mest konstiga ideer. Men vad gör det det man ger djuren får man ju alltid dubbelt tillbaka.




 
 
lillis

lillis

2 oktober 2009 14:06

Vad fin hon är Ronja.Visst har katterna sina ideer och det ställer man ju upp på
Ha en bra fredag
Kramen

http://danslillis

 
Carina

Carina

2 oktober 2009 17:26

En kattdam som bär sin ålder med heder...Hon är jättefin!

Önskar er även en trevlig helg

Kramen

http://www.eklovenskennel.se

 
Cina

Cina

2 oktober 2009 18:46

Ja du dessa kissemissar är egna ingen är den andra lik!
Men söt var hon den lilla damen!

Önskar dig en trevlig helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

2 oktober 2009 18:51

Ja dessa djur.Min lilla kisse är 12 år .Hittade henne när jag jobbade ute hos en vårdtagare nattetid.Hon hade fötts i en lada och kattan kom hem med 2 kattungar när de var si så där 10-12 veckor.
Hon flyttade in i Marcus rum och där har hon bott sedan dess.Sina 2 kullar mad kattungar(hon är kastrerad nu) har hon envisats med att ha inne bland leksaker och kläder.Inte ville hon ligga i den fina mjuka lådan jag gjorde till henne inte.Älskar diverse stuvningar köttsoppespad,och sås och potatis.Men ratar fisk !
Ha en trevlig helg Kram Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

2 oktober 2009 20:46

En stilig old lady, en riktig stadstös. Synd att hon inte är inne i gemenskapen med dom andra i flocken. Hon går väl ut, får hon vara i fred då ?
Tittar nu på IDOL, paus just nu, duktiga ungdomar är dom alla !
Fredagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

2 oktober 2009 21:25

Inte så olik min sköldpadd Maja, också en väldigt speciell katt med ett dramatiskt förflutet. De är kära de där djuren:)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
medresenärskan

medresenärskan

3 oktober 2009 08:47

Jaa, djur har sina favoritplatser och lägger sig gärna till med lite lustiga idéer. Jättego´ katt och det syns att den trivs.
KRam på dig !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
agge

agge

3 oktober 2009 09:57

Så fin Ronja är. Ja, du visst får man ställa upp på deras nycker alltid. För det är ju de som bestämmer......De behöver ju inte oss utan det är ju så bekvämt bara. Men vi behöver ju dem...


kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Calma

Calma

3 oktober 2009 14:56

hej där,
det var länge sen,
ja jag har e varit den flitigaste på bloggen minsann,
bara blivit så,
för vill man ngt så kan man ta sig tid,
o nu sitter jag här,är nyop i den andra foten o har all tid i världen,
ska försöka bättra me,

vilken fn bild på denna goa kisse,
ja v har ju"bara" vår katt Sigge kvar nu,vi fick ju ta bort älskade hunden Sassa den 10 aug o det är fortf så otroligt tomt,både efter henen som de underbara hund hon var, och så efter just und,saknar det otroligt,
me det blir väl en ny så småningom,när sorgen efter henne lagt sig sas,

nu ska du ha det så bra,,
kramar från calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna-Lena

3 oktober 2009 17:42

Ja hon är go min Ronja

 
Marianne

Marianne

6 oktober 2009 14:51

Du har en fin katta som bär sina år med heder. Det är så gott att få vara ägare till djur som blir gamla. Vår ena katta är 12 år nu och jag hoppas hon ska bli dubbelt så gammal.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards