~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 28 april 2008

Natti

Av Gerty - 28 april 2008 10:02

I dag fyller våran Natti 6år det är en glad berner flicka. Hon kom till oss som vuxen, och när hon träffade husse första gången blev det kärlek vid första ögonkastet. Natti hadde en kull valpar i höstas på 11st, det blev snitt och när valparna var 8 dagar fick hon juverinflamation. Fick ligga på djursjukhuset i 4dagar så det var bara att åka hem med valparna och flaskmata, så nu blir det inga valpar mer för hennes del. Denna damen är bara husses tös, jag duger bara när han inte är hemma. När den här damen kom hem från djursjukhuset med ett spruket juver och hadde ont och tittade på husse då blödde hjärtat, jag hadde gjort iordning ett rum till henne så hon skulle få lugn och ro från dom andra hundarna, då tänkte jag hur skall detta gå husses lilla tös ligga där alldeles ensam. Då hörde jag dom diskutera, här kan du inte ligga ensam, så husse hämtade sina sängkläder, så kampade dom två i 4veckor, för så lång tid tog det innan ljuvret var bra. Jag fick sova med valparna. När Natty hadde blivit bra skulle hon få vara med valparna, så jag tog in henne i valperumet, då tittade hon på mig och sa har du fått valpar så trevligt, så det kan du fortsätta med, sedan gick hon.

Sådan är våran Natti.

Grattis lilla gumman

 
 
"Bettan"

"Bettan"

28 april 2008 13:46

Får börja med att säga Grattis lilla Natti!
Å om du visste så varm i hjärtat jag blev av denna berättelsen. Du & din make är sannerligen guda gåvor. Om fler var som er, så hade alla världens djur haft ett himmelrike på jorden! Stor kram till dig & maken. Å självklart till den stora damen NATTI. //Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna-Lena

28 april 2008 17:42

Många kramar till Natty på hennes stora dag.
Grattis.

Anna

 
Ruth

Ruth

28 april 2008 19:17

Grattis Natti på födelsedagen, känner jag matte rätt så har det blivit något extra gotta i dag. Där görs inte skillnad på djur och människor inte :-) Kanske ble det rent av en lyxtårta med korv, skinka och leverpastej..
Kram och nospuss !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

28 april 2008 20:47

Gratta Natti från mig med en bamsekram!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

29 april 2008 00:17

Natti har nog fått en kunglig uppvaktning idag. Men jag måste erkänna att jag själv är urusel på att komma ihåg födelsedagar mm. jag glömmer även min egen.
Men ett stort grattis till Natti på hennes dag.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

29 april 2008 06:32

Gratta Natti
Från Snuttan och mig
Ha det gott

http://danslillis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards