~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Gerty - 27 oktober 2009 19:53


   I torsdag var jag med och pratade i radion det var på alltinget, för ungefär en månad sedan ringde jag dit och  fråga om dom dom visste vad namnet kälknöl kom ifrån, jag kom fram till växeln men dom ringde inte upp, så jag glömde bort det hela. Men så i onsd ringde telefon och jag svarade, det var en mansröst som sa hej det är från svradio är det Gerty jag pratar med ja sa jag, trodde väl att det var någon marknadsundersökning, han sa detta Lasse Svanh du har ju ringt till alltinget för ett par veckor sen och undrade över namnet kälknöl, ja sa jag det stämmer, är du hemma imorgon mellan 10-12 så ringer vi dig, ock det var jag ju. Så var det ju då torsd då började cirkusen, löjliga familjen i farten, Janne laddade bandspelaren för han skulle ju spela in när kärringa skulle prata i radion, vårat ena barnbarn var också här, så blev kl10 och programmet började, vad händer då, jo jag lägger en telefon mitt på köksbordet 3 idoter sitter runt bordet och stirrar på telefon till kl var kvart i tolv då ringde dom, då hade bandet för längesedan lackt av, så nått förevigande av min ljuva stämma blev det inte, men det gå väl fler tåg. Och inte hade dom samma åsikt som jag, men jag tror på min, så är det någon som vet hur det namnet uppstod på denna kötträtt som är så himmla god, så kommentera gärna

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards