~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

SORG

Av Gerty - 28 januari 2011 17:13

I dag har vår älskade Maja lämnat oss, vi tackar dig för dom fina 12 åren vi fick tillsammans. Du var så snäll och god mot alla, både djuren och barnen bara älskade dig.Det kommer att bli tyst här hemma nu, fastän vi har flera djur här hemma, du gapade dig till det mästa. Vem skall gapa över bärpåsarna när vi storhandlat, för det visste du ja att i en av påsarna låg det en godispåse till er. Maja du kommer att vara saknad av oss alla, du var så fin. När du la din tass i min hand i dag för sista gången, vad det som jag ville gå i bitar, men du tittade på mig med dina fina ögon, då förstod vi varandra, du visste att jag gjorde allt för dig. SOV NU SÖTT MIN ÖGONSTEN  

 
 
Yvonne R

Yvonne R

28 januari 2011 17:38

Att förlora en gammal god vän är hemskt. Tänker på er. Massa varma kramar från mig

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carolina

28 januari 2011 20:06

Ser knappt skärmen så mycket tårar kommer det. Ja hon kommer att bli saknad den lilla maja Å så snäll hon var mot prinsen när vi skulle ta kort. Det är baksidan på medaljen detta fy. massa kramar från mej å prinsen puss

 
Bettan

Bettan

28 januari 2011 21:30

Hej min älskade vän.
Ojojoj... Jag håller med Carolina, jag ser inte skärmen för tårarna, så det är tur man vet vart tangenterna sitter & kan skriva i alla fall. Blev så rörd när jag läste om lilla Maja...

& det är verkligen baksidan på medaljen.. Dock får man vara tacksam för så många år som ni fick ihop. Mina tankar är hos er. Sänder er styka & massor av kramar <3<3<3

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

28 januari 2011 22:00

Så tungt, så tungt det känns för er i dag. Så fina ord du använder när du skriver om Maja, tårarna kom även på mig. Jag vet att hennes dagar var räknade, trotts det så var jag inte förberett på att det låg så nära i tid.
Vila i frid lilla Maja.
Kram till er där hemma i skogs-gläntan.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 januari 2011 08:12

Fy så tungt och tråkigt, jag hittar inte ord för detta.
Vila i ro Maja
Tänker på er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 januari 2011 10:08

Sänder er en STOR TRÖSTEKRAM till er. Det är svårt att mista sina väner. KRAM <3<3

http://www.bernwiks.se

 
Cina

Cina

29 januari 2011 12:37

Usch mina tårar trillar ner för mina kinder.
Så tråkigt att Maja fick lämna er.
Det är tung det förstår jag men du gjorde säkert rätt mot henne.
Stora bamsekramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nina och Patrik

29 januari 2011 13:31

Instämmer med alla ovanför. Det är ju så här när man har djur. Man får glädjas åt alla de år man får med dem, ibland blir det några få ibland har man tur och det blir massor. 12år då kan man ändå säga att de har fått leva livet och om de blir så gamla då vet man att de haft det bra.
Många kramar från oss alla.

 
Ingen bild

Mats kennel pojken

29 januari 2011 18:43

Jag kommer sakna lektanten massor hon var ju en av många andledningar man kom till er!!! Men hon hade det bra och tror hon leker med sina kompisar i himlen nu! Saknar dig majsan!!

 
Calma

Calma

29 januari 2011 23:33

Gerty
All den värme som em kram kan ge,den skickar jag nu till dej
Blir så ledsen för din sorg,glad för att Maja fått den stora ynnesten att få leva ett liv hos en så varma,ödmjuka människa,som man förstår att du är

Spelar roll,även om det är planerat,sorgen,saknade,finns,är så total,och det ska vara så,
Nu har hon gått över Regnbågsbron,där ingen ålderdom eller sjkdom finns,
Där leker hon med gamla o nyfunna vänner
En dag stannar hon upp i leken,något har fångat hennes uppmärksamhet
Hon har sett att hennes matte oxå är på väg över denna bron
Hon lämnar sin grupp,springer på de pigga benen fram till dej,välkomnar dej med sin varma,tillgivna blick
Du kan åter borra ner huvudet i hennes fina,lena päls

I den förhoppningen o tron lever jag,att Sassa,vår älskade,att vi kommer att ses igen
Hon finns hos oss varje dag,

När vi skulle hjälpa henne att få slippa sin plåga,så slickade hon ömsom mej o makens hand,hos veterinären,precis som om hon tackade oss,

Kramen vännen,Calma

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja" target="_blank">bloggplatsen.se]irja

30 januari 2011 23:32

Kära Gerty !!!
Din fredagensinlägg, påminnde min sorgedag, när vi fick ta farväl av Lazzy tjejen för 6 år sen,jag saknar henne fortfarande... NU få de träffas bortom regnbågensslut och leka och springa,där det inte finns någon sjukdom ej smärta... stora tårar rullar på min kind också,,, så vännen,en stor styrkekram från mig , det är ledsammt att skiljas från en kär vän.... Jag är med dig .....IA

http://40- talisten . bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

31 januari 2011 18:49

Åhh, vad det måste vara tomt och konstigt. Jag tänker på er och förstår hur ni känner det. Jag har gråtit floder när Lottas hundar lämnat oss. Det är så jobbigt ...
Stor varm kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

31 januari 2011 19:51

Jag tittade in i din blogg för första gången.
Jag blir så ledsen och tagen när jag läser vad som hänt dig.
Jag skickar kärlek till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anki & Peter & Bosse i Skattkärr

31 januari 2011 20:04

Vi sänder er de varmaste kramar och tankar i er stund av sorg <3

 
Marianne

Marianne

31 januari 2011 22:45

Sänder många varma tröstekramar till er.
kram

http://www.ekoxenskennel.sew

 
Calma

Calma

1 februari 2011 18:47

Hej vännen
Tittar in än en gång och skickar tröstande kramar
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

2 februari 2011 18:26

Tänker på er. Vad sorgligt när detta händer. Vackra Maja. Men hon har det bra nu och är inte sjuk längre.

kram

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

4 februari 2011 00:18

Tänker på er, vet hur det känns att förlora en älskad vän.

Många tröstekramar till er från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards