~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Mera Nostalgi

Av Gerty - 15 januari 2011 13:51

 

Detta är en bild på mina gammla vänner, som för länge länge sedan vandrat över rengbågsbron. Damen till vänster är min första Berner,hon hette Sennegårdens Yuffa kallades för Sara, jag hade henne på foder. Damen i mitten hette Skånegårdens Teckla kallades för Pia och var mormor till min stamtik. Damen till höger är Dogwoods Ivory kallades för Ida, hon var min andra Golden, och blev min första avelstik. Tänk jag minns det som om det var igår när Ida och Sara valpade, dom valpade med 8dagars mellanrun. Ida valpade den2/4 1985 fick 8valpar och Sara den10/4 1985 hon fick 11valpar. Det var mina första valpningar hade inte varit med om dett förut, det var helt underbart, att få se dessa små födas. Så det var dessa två damer Sara och Ida som blev starten till mitt hundintresse, både när det gäller avel,lydnastävling och utställningar. Tänk så många mil jag sprungit på lydnasplan och i utställningsringen, och alla nätter jag suttit och väntat när valpisarn skulle komma, men det har varit ett kärt besvär, ett liv som jag inte skulle vara utan.För att inte glömma alla goda vänner vi fått genom detta hundliv, och alla underbara valpköpare genom åren. Det är många år som runnit förbi, jag är inte lika aktiv i ringen längre, men ett gäng hundar har jag ju, och hoppas att jag skall få se yttligare några valpar födas. Det är så sant som det är sagt. HUNDEN ÄR MÄNISKANS BÄSTA VÄN.

 
 
Cina

Cina

15 januari 2011 14:58

Ohhhtack för en underbar snutt av ditt liv som hundägare, kennel, utställare och mamma m.m
Roligt att du skriver om detta.
ha en fin lördag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

15 januari 2011 16:17

Tänk så många kära minnen man bär på, vilken stig vi har vandrat på. Det var ju hundarna som föste oss tillsammans också, många år har passerats sedan dess. Hundarna du visar upp minns jag så väl.
Tack och kram !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carolina

15 januari 2011 17:24

Ja minns det så väl. Vi beställde Kina mat den dagen å så var Ann-Marie med också det var full rulle då. Ja Det är goa minne vi har från alla dessa år. Saknar allt det. i hade mycket roligt mmm Kram mamma & pappa från Prinsen å Carolina

 
Lena

Lena

15 januari 2011 18:13

Fina hundar. Kul att få se dina gamla hundar :)

http://www.bernwiks.se

 
Anita

Anita

15 januari 2011 18:36

Tack för din nostalgitripp. Precis som du gjort håller min dotter på. Jag blir jättekär i alla hennes hundar och sörjer när de inte finns mera. Älskar att få ha dem här som jag får precis när jag vill. Det där med kompisar när man tävlar har hon fått också så det du beskriver låter precis som om hon hade skrivit det. Visst är det så att Hunden är människans bäste vän!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

15 januari 2011 18:37

Glömde kramen vännen !!!! Här kommr den !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

15 januari 2011 18:47

Härliga minnen rullar upp. Tack goa du :)
Kommer ihåg första gången vi träffades hemma hos mig när min första Berner, Paddi, hade flyttat in. Det var år 1983, känns som igår!!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

15 januari 2011 19:29

Härliga minnen nu har som uppfödare och alla fina minnen som vi oxå får veta
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
irja

irja

16 januari 2011 03:40

Kära Gerty !!!
Underbara minnen, och de kan ingen ta ifrån dig, tack för att vi fick ta del av den nostalgi trippen....
Jag själv är alldeles för kännslomässig för att kunna vara djuruppfödare, jag skulle nog inte kunna skiljas ifrån någon av valparna,,,jag är för fjollig,,, LER... HA det bäst vännen.... KramiZ IA..

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

16 januari 2011 18:57

Hej Gerty!
Nu är jag på banan,igen,får väl fiska efter mina gamla bloggvänner,*L*

Det blev bara så här,,lite FBN fel,men mest mitt förstås,,så nu raggar jag upp mina gamla bloggvänner,,

Tack för bilder på dina ljuvliga hundar,som liksom vår älskade Sassa vandrat över regnbågsbron,
Visst är det fint att veta hur de har det där,och att vi ses en gång,
Vår Sassa är otroligt närvarande ännu,precis som det ska vara,ett ljus brinner alltid vid hennes foto,

Men vi pratar mer en annan gång,

Kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

17 januari 2011 01:52

Men guuuud så underbart att få ta del av detta nostlgi minnet =)... Du fick mig att leva mig in i ditt minne. Underbart!!!
Jätte fina hundar! Vilket du även föder upp idag... Jag hade ju äran att lära känna dig året va 2003 & det var den 25 maj på utställning.. ha ha ha kommer ihåg denna utställningen så väl eftersom att det var din dotter som ställde min Hero =)... Tänker inte berätta knepet ni använde er av då, för att fånga hans intresse *skrattar*... Men kul hade vi & han blev ju BIR & jag kunde inte önska mig en bättre födelsedagspresent. Då alla sa att han var för fet innan utsällningen... Dock sa ni det aldrig, men ett par stycken... Ja ja härliga minnen e det i alla fall.. Kramis Bettan & tass tass från de 2 pälsbollarna här hemma <3

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

17 januari 2011 19:09

Vilken vacker trio och vilka äventyr du fått vara med om tillsammans med dessa tre vänner

kram

 
Marianne

Marianne

18 januari 2011 11:40

Fint foto på tre vackra damer. Ja har man haft hund i många år och varit aktiv inom de flesta grenar i hundsporten, så har man avverkat många mil framförallt i skogen, samt på lydnadsplanen,i ringen osv. Och alla dessa vaknätter då man väntar på en valpning. Mycket jobb, men man glömer allt det tunga och jobbiga då man träffar sin nöjda valpköpare och ser att ens hundar mår bra.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards