~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Humlan

Av Gerty - 14 oktober 2009 10:06

   Igår gick Humlan över rengbågensbro, hon har varit en av våra fodertikar. När man håller på med hundar och valpar, så fins det vissa valpar som aldrig riktigt flyttar hemifrån Humlan var en sådan valp, när hon kom hem och hälsade på kom hon som en frisk fläkt, här har jag bott förut. Den här valpen hade vi bestämt att vi skulle behålla, men vi skulle lämna ut henne på foder det ringde folk hela tiden, men ingen var bra nog i mina ögon, till min lilla Humlan så vi bestämde att hon skulle stanna hemma. Men så ringde det en tjej det var Katarina och ville titta på Humlan och det kändes så bra. Jag glömmer aldrig när Katarina kom och Humlan var i hagen, Katarina satte sig ner i gräset och Humlan kröp upp i knät på henne, den blicken Humlan gav henne sa äntligen kom du. Det har varit en stor glädje att få haft dej Katarina som fodervärd. Och vi tackar dej av hela våra hjärtan, för det underbara liv du gav Humlan. Nu springer hon på dom gröna ängarna där ingen smärta fins, med pappa Budda och mamma Vera. Du var en underbar hund Humlan som lever kvar i våra hjärtan.

 
 
Ingen bild

katarina

14 oktober 2009 11:25

Tack Gerty o Jan och framförallt till Humlan som trots allt valde mig, för det gjorde hon, det vet jag. Konstigt hur allt helt plötsligt blivit helt meningslöst, tomt och utan mening.
Det gör ONT. Vi har haft så mycket roligt tillsammans jag o Humlan.
Men jag tror också att min lille "humla" tog beslutet för mig genom att visa mig vägen i och med att tillslut dra sig undan och därmed försökte säga -nu får du ta det sista beslutet, nu orkar jag inte mer-. Hon fick somna in här, hemma, i skogsgläntan där hon lagt sig för att inte orka mer. Hon var den bästa av ALLA.
Tack för att ni gav just mig möjligheten att ha en sådan fantastisk hund.
Humlans matte Katarina

 
Ruth

Ruth

14 oktober 2009 15:46

Så fint du och Katarina har skrivit om Humlan, hon var en mycket vacker hund. Tragiskt att dom inte blir så gamla som oss, ett hundliv är kort och intensivt, glädje och sorg. Mina varmaste tankar till er.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 oktober 2009 18:01

Jag håller med Ruth att ni skrivit så mycket fin om Humlan och det känns alltid tråkigt när man mister en trofast vän.
Tänker på er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 oktober 2009 18:42

Kan bara hålla med de andra om att ni skriver så vackert om HUMLAN så här sitter jag med mina tårar som trillar ner för mina kinder!

Tänker på er!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

14 oktober 2009 20:20

Att mista en underbar och go vän är så svårt, alla mina tankar går till Katarina och er.

http://yvonne.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

14 oktober 2009 21:01

Humlan var en fin hund. Alltid lika svårt att mista en kär vän.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
agge

agge

14 oktober 2009 22:21

Så fin Humlan var. Usch vad tråkigt när någon som står en nära går bort.

kram på dig

http://jacastas.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv viggo o Orvar

14 oktober 2009 23:19

Tänk alla dom som inte känner för djur dom får aldrig vara med om detta att känna den enorma glädjen och den bottenlösa förtvivlan för och med djuren .vilken förlust.Ni skriver så otroligt fint när ni beskriver känslorna att man känner otroligt mycket med er.
Kram från oss som är Prilycke fan Siv

 
bloggaren gerty

bloggaren gerty

15 oktober 2009 10:21

Jag och Katarina vill tacka för dom värmande orden om Humlan, alla vi som har djur vet hur ont det gör varje gång någon av dom lämnar oss.

http://prilyckans.bloggplatsen.s

 
Ingen bild

Lena

15 oktober 2009 11:22

Mina tankar är hos er. Det gör ont......
Kram Lena

 
Ingen bild

Nina och Patrik

15 oktober 2009 13:52

Sov gott lilla Humlan och kram till matte.

Nina, Patrik, Blondie och Klara

 
Carina & Boris

Carina & Boris

15 oktober 2009 14:30

Tänker på er, så fint du skrivit om Humlan och hennes matte. Vi vet hur ont det gör att mista sin vän En stor kram till er alla

Carina & Boris

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards