~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Kvinnor

Av Gerty - 21 juli 2008 15:03

I dag har jag varit barnpasserska, kokerska, tvätterska, djurskötare, och till sist bilmekaniker jag som inte ens har körkort, ja det är inte klokt vad vi kvinnor klarar av. Vår herre måste vara väldigt stolt när han skapade denna varelse KVINNAN!!!!!!. Jag förringar inte männen på något vis, dom är bra på sitt vis, men jag måste säga att vi kvinnor är allätare, men när det rör ihop sig så undrar jag om vi inte har bläckfisk gener i oss. Men alla är vi mäniskor och har ett stort värde var och en på sitt vis

 
 
Ruth

Ruth

21 juli 2008 16:32

Ja nog har vi visat både 1, 2 och 3 gånger att vi kan det mest otroliga, vi får inte förglömma våran simultan förmåga som männen saknar totalt. Bläckfisk gener var det rätta ordet. Det här var minsann ett bra inlägg, hoppas många karlar läser dessa rader, men inte är det många karlar som bloggar i våran bloggfamilj, inte orkar dom läsa heller, långt mindre blogga :-) Det känns tryckt att ha en hemlig vrå på nätet där vi kan pladdra i fred för gubbarna. Vi är mångsidiga på alla set och vis, ingen kan påstå motsatsen :-D

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

21 juli 2008 18:41

Han där uppe visste vad han gjorde när han skapade kvinnan, som klarar av allt och kan göra 2 saker samtidigt det är inte dåligt.
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

21 juli 2008 20:16

Då är jag här på ett nytt besök. Helt rätt det du skriver, vi är bäst, han där uppe på tronen viste vad han tillverkade när vi blev till och det blev inte bara, det blev något stort "L".

http://lindalu.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 juli 2008 22:09

Jag tror då inte på att vår skapare varit en HAN. För så mångsidig som kvinnan är så borde det nog vara en HON som skapat oss. För karlar ska ha en pryl till varje ändamål, det är enbart kvinnor som funderar på hur många saker man kan använda en tingest till. Tänk bara en så onödig uppfinning som skruvmejseln, det finns ju smörknivar. Eller hammare när det finns en brödkavel och för att inte tala om sågen, när vi har en brödkniv osv. Nääe, vår skapare är allt av honkön. För inte har vi kommit till från en som inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards