~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Gerty - 31 juli 2008 10:15









 Inga valpar ännu återkommer när det är dax


I går lyssnade jag på karlavagnen och ämnet var oväntat besök, då kom jag

att tänka på något som hände mig. När vi hade flyttat hit, vi hade ju inte

bott på landet förut, så vi viste inte hur allt fungerade. Det här var en fin sommardag vi hade valpar så jag var uppe tidigt, sonen och sambo var här, när man bor så som vi bor avskilt så tänker man inte på klädseln. Nu hör det till saken att dom som bodde här innan oss var ett äldre par den årgången var ju lite pryda. Jag håller på att greja här inne dom andra två gick ut och satte sig bakom huset, rätt som det var knackade det på dörren, ja ha tänkte jag nu skall sonen va rolig, för jag väntade inger besök, jag springer till dörren och flänger upp den, utanför står en äldre försynt man och stirrar på mig, det var brevbäraren, och att han stirrade på mig var ju inte så konstigt för jag var iklädd endast ett par minimala trosor och en lika minimal tröja. Han stammade fram jag har paket till dig och tog ett steg tillbaka, jag svarade jag har inte pengar hemma idag så du kan väl komma imorgon, nej sa han du får åka till posten. Den mannen kom aldrig och lämnade något mer han stoppade avi snyggt i brevlådan. Ja som det kan bli jag kunde ju fått ett liv på mitt samvete, det måste varit en syn för den stackars mannen, den klädseln och den kroppen. Ja detta var mitt oväntade besök

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards