~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Överaskad

Av Gerty - 26 januari 2010 10:33

I går blev jag så överaskad, gick upp som vanligt åt lite frukost, satte mig vid datorn halvklädd som vanligt, så började hundarna skälla, först trodde jag att det var någon som gick förbi men så förstod jag på skallet att det kom någon. Så jag skulle ropa på Janne att han fick komma, för jag var ju inte klädd. Då öppnas dörren och Anna-Lena kommer in, kommer du sa jag ja vi är här alla tre, Carolina är ju skadad efter olyckan, så henne fick vi ju ta in en annan väg för hundarna blir ju galna när det kommer någon. Dom hade varit och handlat färskt bröd och gott pålägg så var det bara att äta frukost en gång till, Dom hade pratat med Janne så han visste att dom skulle komma men sa ingenting. Vi älskar ju allehop att gå i affärer så vi tog oss en sväng till Stenungsund, Carolina följde också med med kryckor och stöd på benet, men vi baxade in och ut henne i bilen det funkade så bra,( ja det är bättre att vara brödlös än rådlös). Så skulle vi ju in i klädesaffärerna det gick ju bra, är man kraftig så säger man ju alltid det går ju bra för dom som är smala dom hittar ju alltid. Jag måste beskriva oss Carolina är en normal stolek, Mari är smal, så kommer jag och Anna-Lena tjockisarna i familjen, ojdå säger vi  vad mycke REA och halva reapriset, in på Kappahl och rev, vad händer jo smalisarna hittade ingen ting men!!!! tjockisarna hittade varsin snygg tröja för 75kr, så vi fortsatte till Lindex samma visa där köp 2 betala för 1 tjockisarna tur igen varsin tröja igen för 75kr, smalisarna fick vara utan, så det skall f--n banta. Så var det förra gången vi var ute och handlade sa Mari då hittade bara dom två fina kläder. Så åkte vi hem och åt middag och dom där två smalisarna lassade in ordentligt, dom vill nog komma upp i våran matchvikt.

Så jag tackar mina flickor för en helt underbar och rolig dag.





          

YES YES!!!!!!!!!YES YES!!!!!!!!

 

Så här ser tunika/tröja ut som jag köpte i går 75KR ST DET TYCKTE JAG VAR BRA

    

 
 
lillis

lillis

26 januari 2010 11:57

Förstår att du blev överraskad när din döttrar kom. Vad kul att springa i affärer och vad kul att du hittade en tröja
Ha en skön dag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

26 januari 2010 13:15

När det gäller normala priser i affären så finns det mera för dom smala. När REAn kommer då är dom smalas kläder redan sålda (dom köper mera) men inte tjockisarnas, därför finns det mera kläder för dom mulliga. Är du mullig så vänta till REAn innan du handlar då köper du billigt :-) Kul när barnen kommer och överraskar på detta viset, en kul dag för er alla.
Ha en bra dag och glöm inte fota dina kläder och sätt in för oss nyfikna.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

26 januari 2010 16:57

Tack för att du visar upp, chitt så snyggt, riktiga fynd är det. Tack själv för samtalet i dag, alltid lika trevligt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

26 januari 2010 17:21

Så roligt att ni har fyndat!! Jätte snygga kläder den understa kommer du vara riktigt snygg i!!
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 januari 2010 21:44

Ibland är det kul att shoppa och speciellt då man gör fynd.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
agge

agge

26 januari 2010 22:00

Oj, vad roligt att bli så överaskad. Vilka fina tunikor du hittade och till riktigt bra priser också

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
margit

margit

27 januari 2010 02:46

Ibland kanske vi har det bra som är tjocka..det ser vi när vi läser din blogg! Trevliga klädesplagg du köpte och billigt också.
Mycket fina bilder av hindrana och även ALLA katterna! Så söta så!
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cina

Cina

27 januari 2010 09:42

KUUUUUL med oväntat besök...=))

Och du Gerty dom där tunikorna skulle passa mig perfekt...=))
Såååå snygga och så billiga.
Visst e det bra att ha lite hull på kroppen ibland...;))

Snökaos här nu så jag vill inte ta mig it till Lindex....

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

27 januari 2010 15:53

Kära Gerty !!!
Ja vännen, det är helt OK , att du länkat till mig......
Med åren har kilona laggt sig lite här och där,svårt i vanliga fall att hitta rätt storlek,kan inte förstå det,jag är ju alltjämnt på bena. Älskar och laga mat, vi har övergått till diabetesmat,eftersom min A är diabetiger....De här sista två veckorna har jag gått ner utan att banta ,6 kilo...
Du gillar rött ser jag,ja rött är en varm färg,och man blir glad ,av den fägen ,rött tillhör min favorit färg också.
Fina tunikor,bra kap,allt klär en skönhet...Trevligt med överraskningen, kul att dina döttrar kvista in så där tidig morgontimme.NI fick ju en trevlig dag tillsammans......
FÅNGA DAGEN....KRAM IA.....

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

27 januari 2010 18:07

Vilka fynd du har gjort, och snygga dessutom.Den nedersta på bilderna, sååå snygg.
Jag tillhör väl varken tjocka eller smala ,en medium.Och jag får då aldrig tag på något på rean.Man kanske skulle göda upp sig lite (fniss),till nästa rea.

Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Ingen bild

Csrolins

27 januari 2010 19:28

Ja du de var verkligen trevligt värt värken som ja hade dagen efter. Hoppas att vi snart gör det igen Älskar er kram mamma å pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards