~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Väder

Av Gerty - 31 januari 2010 17:46

Idag har jag haft flera stycken domherrar här, men när jag hämrade kameran så försvann dom stod länge och väntade, men dom ville väl inte bli plåtade, så varje gång jag tryckte på kameran så flög alla fåglarna. Om ni undrar varför vi har en hage vid trädet där vi har matatumaterna, fåglarna skvätter ut så mycke mat när dom äter, som hamnar på marken och hundarna blir som galna och äter upp fröna. Ett tag innan vi satt upp dena hagen så åt dom så mycke frön, så jag bara väntade på att hundarna skulle börja kvittra och lägga ägg. Så kom vi på denna lösningen så kan fåglarna äta upp det som har hamnat på marken också, för det är ju fågelmat inte hundmat.

  

Här har det snöat så gott som hela dagen stora fina flingor och -10 grader så vintern håller oss i järngrepp. Hundarna älskar ju denna snön och rena och fina är dom när dom kommer in

  

 
 
calma

calma

31 januari 2010 22:36

Hej där Gerty,,

Vilken fin bild,,o så smart,,
ja,men det finns ju "fågelhundar",*L*,varför fick de sitt namn på sin ras,tror du,hahaha,

Måste berömma dina fina bilder på sidan,,hur får man en katt att sitta så där,eller är det arrangemang,,
jag blir så avundsjuk på alla som kan göra sidor,,
jag vill oxå,,,

Ja,jag ska fortsätta krya på mej,,
ska försöka jobba på tisdag,
det är ju skönast när det rulla rpå som vanligt,
men man måste ju sköta om sig oxå,,

Ha det bäst,så synes vi snart här igen,,

Kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
agge

agge

1 februari 2010 10:34

smart med din inhägnad för pippimaten. Så fin hunden är....Älskar den rasen. Riktiga nallar

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
lillis

lillis

1 februari 2010 11:28

Smart lösning du kommit på till fåglarna.Vilken vacker hund du visar upp
Ha en bra måndag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 februari 2010 11:33

Mycket fiffigt gjort med avstängning för andra fröätare ;o)
Inga domherrar här jag hoppas att få se en varje dag. Dom är ju så skygga.
Go dag

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

1 februari 2010 15:44

Du är för smart Gerty...fiffig lösning med fröna.
Men hunden ser ledsen ut där den står i denna snöyra.
Men det är den säkert inte för dom vill nog busa i snön.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

1 februari 2010 19:26

Du har i vanlig ordning en smart och enkel lösning på ev. problem. Visst är det skönt med rena hundar då de kommer in efter en stuns utevistelse, men det börjar bli alltför tråkigt med all snö
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards