~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under januari 2010

Av Gerty - 22 januari 2010 15:29


   Igår hade jag inte tid med datorn, jag hade storkok på gång, stora soppskitteln var på spisen, det blev het linssoppa med diverse tillbehör. Grannarna skulle komma på middag, dom skulle va här vid halvfem tiden, så jag hade fullt upp hela dagen. Vi åt och mådde gott dom tyckte att soppan var jätte god, så dom fick en bytta med sig hem jag hade ju kokat ungefär 15l. När vi hade ätit färdigt så ringde telefonen, det var våran älsta dotter och medelade att den yngsta dotter varit med om en trafikolycka och var på väg till sjukhuset, men att vi inte behövde komma in utan att hon följde med henne, det kom en bil när hon gick på ett övergångställe och körde på henne, hon hamnade på motorhuven och föll sedan mer i gatan, hon skadade ena benet och något revben, så hon är hemma nu men har mycke ont. HON HADE ÄNGLAVAKT. Här satt vi inte ont anade åt, pratade och skrattade, och som på mindre än en sekund gick över till oro och ångest. Vi är så tacksamma att det gick som det gick, det hade ju kunnat sluta illa.

I kväll skall vi avnjuta lite räkor och vitlöksbröd

Ni får ha en bra fredagskväll                                      
       

Av Gerty - 20 januari 2010 13:05

Idag har jag varit hos frissan, O Herre Gud så vacker jag blev, varje gång jag går förbi spegel så tror jag att det är en annan kärring som är här och springer, ja ja ibland får man valuta för pengarna. (ler)

Nu är det någon minusgrad och det snöar så fint ute.

Men tomten han fryser.  

Av Gerty - 19 januari 2010 16:54

Har fått en hälsning från två Natti barn Nike och Ingo.  

Av Gerty - 17 januari 2010 18:57

Nu har man inte lust att lusta i lusthuset.  

Av Gerty - 15 januari 2010 12:57

Vintern håller fortfarande sitt grepp om oss, men det är fina dagar och inte så kallt, och snön ligger så vackert här i skogen.  Här har vi laggt ut hö till rådjuren, och allt överblivit bröd, dom är här på kvällen och äter det ser vi på spåren, man måste tänka på djuren när det är så kallt, då har dom det svårt   Taggen och Blay har varit med matte till posten, så står dom ock väntar på att dörren skall öppnas, det är kallt om tassarna 


En fin vinterbild

Så då är det fredag då får vi ta på oss dansskorna i kväll

Ha nu en bra fredakväll.  

Av Gerty - 13 januari 2010 10:14

Idag blir det lite stickat, har stickat några par knästrumper har satt en snodd upptill som jag avslutade med träkulor, det kan vara gott nu när det är kallt.  

Av Gerty - 12 januari 2010 12:23

Nu har vi fått vinterhälsning från Stumpen, Gulnos och Vitnos, det är så roligt att höra i från våra bebisar, både hunden och katterna kommer från oss.

        

Mat

Av Gerty - 11 januari 2010 14:33

 

Varför skall jag älska denna vara, mat!!!! Det är bara så gott, så det är bara att stoppa i sig, men vart tog midjan vägen???? Men kära vänner nu skall jag inte titta bakåt utan titta framåt och inte tänka på det som varit, midja och slanka lår det är ju bara värdsligt. Nä nu ställer jag mig framför spegel och tittar på allt som fyllts ut, och tänker på mina nära och kära, sååååååå mycke mer dom har fått att tycka om 

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards