~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under januari 2009

Av Gerty - 13 januari 2009 16:35

Idag har jag bakat det blev kanelbullar och slätabullar ock kanellimpor, det är något som dom bakade hemma på Ön. Mamma bakade inte sådana för hon ville inte ha kanel i brödlimpan, men det var en annan tant som bakade och varje gång när jag kom dit och det luktade nybakat hoppades jag att hon bakat sådant bröd, det var så gott, med smör på. Hemma skulle det alltid drickas eftermiddags kaffe kl 3 och då var det här brödet perfekt. Eftersom mamma inte bakade sådant hade jag inget recept, men när jag var hemma i sommras hade dom gjort ett litet häfte med gamla recept som var vanligt där ute. Slätabullar har jag inte bakat på länge, det är ju bara så gott med smör på, jag brukar inte äta smör på brödet bara på vissa sorters hembakat.Så idag har mina hundar fått slätabullar med smör på, det tyckte dom var sååå gott, och då sa dom i kör allehop vi har värdens bästa matte, vi bara älskar dig, och vet ni vad jag sa då, säg det en gång till, och väluppfostrade som dom är sa dom det en gång till. Nä nu får jag sluta att skryta för nu börjar det lukta illa, för eget beröm luktar ju illa säger ordspråket. Så nu får jag sluta innan skitlukten tar över baklukten

Av Gerty - 12 januari 2009 15:26

Här har det varit bloggtorka vill jag låva, det har varit alldeles tomt i huvudet. Här regnar det och blåser det är ett riktigt rövareväder, så det blir inte långa stunder ute i dag för hundarna dom vill bara ligga inne och mysa. Imorgon skall jag plocka bort julen.

Av Gerty - 8 januari 2009 21:15

Så här såg det ut på förmidagen när det hade snöat på tomten, men säg den glädje som varar, nu har det regnat bort så det är isgata utanför

Av Gerty - 7 januari 2009 17:29

Tack Bettan för dom fina bilderna, tycker båda två är lika fina

Av Gerty - 6 januari 2009 11:43

Här pustar Iller & Trollet ut efter alla helgerna, är man lite får man plats var som helst. Det är ju tur att Bernrana inte försökt lägga sig på fönsterbrädan för då hade det blivit grejor vill jag lova

Av Gerty - 5 januari 2009 19:08

Människans bästa vän är ju hunden, det är ju så sant, vi kan ju ha dom till så mycke, det fins polishundar, räddningshundar, jakthundar, ja listan kan bli lång, men framför allt är den en god vän och följeslagare.Men att mina hundar hade så dålda talanger visste jag inte dom skall tydligen sattsa på heminredning

Av Gerty - 5 januari 2009 13:48

Här är det lungt, det skall bli gott när alla helgerna är över, så man kan komma tillbaka till verkligheten igen. Nu har Anton åkt hem men Emil är kvar ett par dagar till. Här är gott väder men kalt vi hade -17 i natt men ingen snö det tycker jag är synd, men man kan inte få allt här i livet

Av Gerty - 3 januari 2009 15:51

Har varit lite slapp med bloggandet är väl lite mör efter helgerna, här är det lungt händer inte så mycke just nu. Anton och Emil är här nu, Rickard och Alexander har också varit hemma idag, dom har hjälpt till att såga ner träd, grannen var också här och hjälpte till. I går var Jacki 5 mån tänk vad tiden går, hon börjar att bli stora damen nu.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards