~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under januari 2009

Av Gerty - 23 januari 2009 11:40

Nu skall jag visa er hur fiffig jag har varit. I går var Janne och köpte ett notställ till mig, ni skall inte tro att jag skall börja spela, för det enda jag kan spela är CD och spela galen förstårs. Nä det här notstället skall jag ha till mina mönster när jag stickar, för när jag stickar har jag ibland 2-3 mönster och tar lite här och lite där, så slipper jag ha dom över hela bordet. Och ibland händer det att hundarna får för sig att dom också skall läsa mönster, då är det inte så lätt när jag bara hittar ett par bitar, ett bakstycke och en halskant då gäller det att ha fantasi för att få ihop det hela. Så nu tycker jag att jag var väldig fiffig som kom på detta. Då brukar jag säga när jag får mina ljusa ider, det är bra synd att en sådan förmåga som jag skall gå hädan en dag, det måste ju va en förlust för mänskligheten. Oj aj aj nu slog jag huvudet i taket när jag växte så fort, när jag tänkte på hur fiffig jag var.

Av Gerty - 22 januari 2009 11:54

Jag måste bara få visa mina fina plastöverdrag som jag har till matrester, dom är i plast och med gummiband runt om, så jag kan trä dom över skålar och talrikar, när jag har använt dom lägger jag dom i lite vatten med diskmedel i och hänger dom på tork.Det var 24 st i en förpackning och kostade 49kr. Dom är toppen och dom ser ut som badmössor där av rubriken

Av Gerty - 20 januari 2009 10:54

Resenärskan undrade hur det gick med bibelskolan, den gick sin gilla gång med håruppsätningar, 10 i topp och bibelläsning, och till slut avslutning med ljus dräkt inhandlad på postorder och högklackade skor. Jag blev varken präst eller predikant, men det kanske hade varit en möjlighet, med ett sådant munläder jag har när jag sätter igång, så hade jag nog kunnat hävdat mina åsikter. Jag är inte kristen men jag har min barnatro, och den är jag stolt över, och tacksam för att fått växa upp i den andan. Jag lyssnar gärna på andliga sånger dom tycker jag är fina. Målle Lindberg är en av mina favoriter som jag gärna lyssnar på

Av Gerty - 19 januari 2009 13:22

I dag har jag suttit och funderat på gamla minnen, då kom jag att tänka på när vi skulle gå i bibelskola. Jag är inte komfimerad, mina föräldrar var frireligiösa så vi fick gå i bibelskola istället, och det gick vi på lördagar, och läxa hade vi ju också, men det vet man ju hur det var med det, sista dagen eller ett par timmar innan vi skulle dit läste vi. Vi hade ju så mycke annat i huvudet i den åldern. Det hade ju blivit modernt med turperat hår, ju högre desto bättre, vi hade läst någon stans att man kunde ha en fralla under uppsättningen, men det tyckte vi var äckligt, men nylonstrumpa skulle också funka. På lördag tog jag min bibel och gick till min kompis vi skulle ha sällskap till skolan, men vi hade mycke att stå i innan vi kom i väg vi skulle ju fixa håret med en strumpa, och så skulle vi läsa läxan, men håret kom ju i första hand när det var färdigt intog vi vars en säng, vi fick ligga på magen så vi inte förstörde frisyren. Så hör det till saken att på radion gick ju 10 i topp det kunde vi ju inte missa, så med bibel framför oss och radion på högsta volym och stampa takten i väggen, så det kan väl säga var blandad konfekt. Kompisens pappa kom upp och öppnade dörren han undrade vad vi höll på med, så sa han, min gud här är nått. Men vi tyckte att vi gick ju från det onda till det goda så det var väl okej. PS Märit om du läser detta kommer du ihåg det var på erat loft DS

                                                  
                                                  
                                                  
  

Av Gerty - 17 januari 2009 11:39

Igår forsatte jag med mina skåp men kom inte så långt, jag tog det skåpet med hundgrejor, och där var det spårselar, dragselar, aporter och en hel hög med halsband och koppel. Jag köper alltid ett nytt koppel till varje ny hund, för dom har gåbort koppel, hemma koppel och utställnings koppel och alla dom sparar jag på, så jag blev sittande där på en stol och blev nostalgisk och mindes alla mina fyrbenta vänner som burit dessa koppel. Så nu har jag lagt in dom i skåpet i fina högar. Och där får dom andra inte hämta koppel utan att fråga först, ja det är väl knäppt, men sådan är jag, det är väl en av bivärkningarna på skåpsjukan.

Av Gerty - 15 januari 2009 13:27

Idag har jag börjat städa skåp det gör jag alltid efter jul, jag bara älskar att städa skåp när allt ligger i snygga högar, när det gäller klädskåp skall det ligga så att jag skulle kunna gå i mörker och hämta det jag skall ha, så stackars dom som rotar till i mina skåp. När jag är färdig med ett skåp och allt ligger på parad, då är jag så nöjd, och sen kan jag öppna detta skåp flera gånger den dagen och tycka det är så fint. Ja det är sjukt men jag har inte brytt mig att söka för det, det är ju en sjukdom som man inte dör av, så det får vara som det är. Nä nu tror jag att jag tar en skåpsronda. 

Av Gerty - 14 januari 2009 23:15

Den har jag fått av Cina tack snäll du.

Av Gerty - 14 januari 2009 19:57

Idag har jag inte gjort så mycke, bara lite små plock, och avnjutit kaffebrödet jag bakade. Men nu ser jag fram imot kl 9 i kväll för dååå kommer dräggelper på tv och inte är han helt påklädd häller, det ni !!!!!. Så i kväll räcker det nog inte med en haklapp det får nog bli en hel presenning Ja hujeda mej

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards