~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Lördag

Av Gerty - 24 januari 2009 17:32

I dag är det tråkigt väder det regnar och är blött. Denna helgen är Alexander här så vi bara slappar och äter förstås, i går kväll hade vi räker och vitlökabröd det var gott, vi hade ett presentkort som vi fick i julklapp, att handla för i fiskbilen så räkorna var gratis, har ni tänkt på att när det är gratis är det bara så gott ( säger snåljopen).I dag har vi ätit våfflor med sylt och grädde, och till middag hade vi stekt kött, potatis och grönsaker. Dom här barnen äter som om dom inte hade sett mat förut, så det ären fröjd att laga mat,  äter allt som serveras, det är ju tacksamt när man har lagt ner jobb på att det skall smaka bra.  Så i kväll blir det lite TV tittande och fika med hembakade bullar. Jag måste säga att jag är så nöjd med mitt notställ det funkar perfekt. Så tog Alexander och Trollet sig en tupplur efter den goda middagen

 
 
Ingen bild

märit sandberg

24 januari 2009 18:20

Hej! Ikväll ska vi okså äta räkor å ha mysigt, Petronella är här hos oss Igårkväll var hon på Tjörnekalv hos en killkompis,så ikväll slappar hon hos oss, vanja hälsar.kram

 
Ruth

Ruth

24 januari 2009 18:42

Alla äter så mycket gôtt i dag så det är farligt att besöka bloggarna. Själv har jag ätit lättmat för magen. Roligt nar barnen äter det som sätts på bordet, ovanligt i dag när barnen själv fått bestämma från start, alltid låter det "det tycker inte jag om, det är äckligt osv." man blir bara så förbaskat, all heder åt era barnbarn's föräldrar som lärt barnen äta. Fresta lagomt med hembakta bullar, det gör även Cina i dag grrrrrr.
Ha en riktig mysig kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

24 januari 2009 19:03

Gott att få slappa men det känns som du har haft mycket att styra med ändå :))
Fnissar gott åt bilden...känns igen härifrån
HA DET GOTT MIN VÄN

http://yvonne.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

24 januari 2009 19:07

Ha en mysig kväll med barnbarnet och maken
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

24 januari 2009 21:30

Oj, det var längesedan man åt Våfflor med sylt och grädde, mums fillibabba!

Hoppas du haft en fin Lördag... Har du kikat på Körslaget?

Kramiz

//C&L:-)

http://latte

 
Annelie

Annelie

25 januari 2009 09:48

Va gott med räker. jag bara älskar skaldjur. Tyvärr så håller inte den andra hälften med. Han tycker att det är gott, men alldeles för mycket arbete för lite mat.

Hör att ni oxå har tråkigt väder. ja här det likadant. Blött och tråkigt. Man kan ju undra när vintern skall komma????
Ha det gott

http://www.vitaalvan.se

 
Cina

Cina

25 januari 2009 21:00

Mysigt det ser ut med de två som sover!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards