~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Gerty - 18 december 2008 15:35

 Nu är det bara 6 dagar kvar till julafton, det blir att jag sitter och tänker tillbaka på mina jular, det städades och fejades allt skulle vara rent och fint, och som det skulle bakas. Dan innan julafton fick vi lägga oss tidigt för då ville mamma ha kvällen på sig ,att göra det sista i lugn och ro. Så kom den efterlängtade julafton, när vi vaknade på morgonen var allt färdigt, rena trasmattor, ny stärkta gardiner och dukar, jag kan känna lukten när jag vill. Så var det ju till att gå och vänta på tomten, för den trodde jag ju på, han brukade ju komma efter maten. Men det konstigaste var ju att pappa missade tomten varje gång, och jag tyckte att det var så synd att han kom varje gång pappa gått ut. Jag förstod inte, varför när mamma plockade ihop resterna efter maten, så ropade hon på pappa och sa Johan du får gå ut till Bolla och låna några ägg, vi åt inga ägg på julafton, Bolla var min faster och bodde längst port på Ön, men behövde ju lite tid på sig, men det fattade jag inte då. Men så en jul när  jag var med mamma och handlade sa jag till mamma köp nu ägg så pappa kan vara hemma när tomten kommer, men hon sa vi har ägg. Så kom julafton och då var det samma visa igen, och jag sa till pappa att jag sa till mamma att hon skulle köpa ägg så att du kunde va hemma när tomten kommer, han sa om jag går fort hinner jag, men inte hann, han denna julen häller. Men tomten var snäll och lämnade paket till pappa också.

Av Gerty - 18 december 2008 10:50

Tack Bettan för det fina kortet

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards