~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Maja

Av Gerty - 22 maj 2008 19:33

Jag tänkte att att ni skulle få lära känna mina djur lite närmare. Jag börjar med Maja hon hon är älst, en goldentik som blir 10 år till hösten, en helt underbar hund, så snäll och go på alla vis,hon har haft 3 kullar. Hon är en riktig bonhund vill bara gå hemma och strosa. Gå i koppel det tycker hon bara är så dumt. Utställning tycker hon är det dummaste mäniskan har hittat på, kan väl tänka sig följa med någon gång, men enbart för dom goda smörgasarna vi har med oss. När det kommer hem hundar som vi skall passa, eller när fodertikarna kommer, då är Maja sällskaps dam. Och då berättar hon reglerna för dom, då säger hon, om du sätter på ena sidan av bordet och jag på den andra så får man smörgås, samma prosedur på middagen, men då blir det potatis. Så dom hundarna som inte har kunde tigga innan, kan det när dom åker hem, det har Maja sett till. Sådan är våran Maja, pigg är hon också, så vi hoppas att vi får ha henne kvar i många låååååånga år

 
 
"Bettan"

"Bettan"

22 maj 2008 21:02

Va trevligt att vi får lära oss att känna alla era djur. Väldigt roligt, då de har så olika egenskaper. Skulle behöva ha en sådan som din Maja, så min labbe knep ihop :).
Väntar på spänning för att se vilket djur som kommer härnäst. Å va denna kan ha för upptåg & egenskaper.
Kram på dig min vän!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

22 maj 2008 21:06

Vad mysig Maja verkar vara, det är kul när dom är speciella
Ha det gott

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

23 maj 2008 00:24

Har du några djur som inte är speciella ?? hahaha. Så många historier och hyss du och djuren har för er så skulle du kunna skriva en hel bok. Maja är en förståndig dam som lär dom yngre individerna alla regler och förordningar som skall råda på torpet, en klok gammal dam !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

23 maj 2008 11:58

Detta är alltid lika intressant att höra andra berätta om sina djurs personligheter!
Maja verkar vara en klok Dam i sitt förhållande till de inkomna okunniga gästerna, som blir kloka allt eftersom hon lär dom!
Väntar med spänning på nästa djur!

http://trissemojs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards