~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Iller

Av Gerty - 12 april 2008 10:36

Idag skall jag berätta om en av mina katter. Iller heter han, en äkta bonkatt som blir två år i aug. Han är en bestämd herre, ja, herre det är han numera och bestämd är han. Dagen börjar vi halv sex på morgonen då alla djuren skall rastas och matas, men inte Iller inte, han vänder sig bara om och sover vidare. Vid tio, elva masar han sig upp går ner några trappsteg, då börjar diskutionen. Jag frågar om han skall gå ut då vet han inte, det skall gäspas sträcka på sig och diskuteras, så bestämmer han sig går ner till sista trappsteget, då är diskutionen ifull gång igen om han skall gå över golvet till dörren eller om jag skall bära honom, det slutar oftas med att han ställer sig på bakbenen då är det till att bära. Så flyter dagen på med dom vanliga syslorna. Så kommer kvällen!! Vid nio är det rastning av hundarna och katterna skall ha kvällsmat ,dom kommer in går till sin skål så även Iller, han tittar på skålen, redan två katter på plats "då äter inte jag", sitter bara och tittar på tills maten är slut, då kommer han ner och säger "jag fick inget" då är det bara att hämta mer så han kan äta ensam, då är allting bra.

Ja så är mitt liv med Iller ,han är en underbar katt ,han är ju min !!

 
 
Ingen bild

Stina

12 april 2008 16:20

Du har alltid haft speciella katter. Har haft ett par av dem och de har varit underbara.
Kram Stina

 
agge

agge

12 april 2008 17:30

Hihi... Ja de har sina divalater dessa katter... För det är ju så att de egentligen inte behöver oss för att överleva men det är ju så mycket bekvämare. Jag har själv två katter och de har sina ideer minsann... Jag älskar katter....

http://agges.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

12 april 2008 17:59

Iller ser väldigt bestämmande ut på bilden. Att linda matte omkring lillfingret är nog inte så svår. Det är flera katter hos dig som är speciella och bortskämda, ja även hundarna, jag vet :-) Underbart med djur, bortskämda, nääää, dom är bara tillgivna brukar min man uttrycka sig. Har tittat på Stinas små i dag, mmmmmmmm, blev himla sugen på ett gossebarn, men måste "tya" mig som "Raskens Ida" sa..
Nu skall vi äta en Pizza !
~Ha en fin lördagskväll med mys pys~
Kramiz till er.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Yvonne - ägare till 4 st.

Yvonne - ägare till 4 st.

12 april 2008 18:49

Han var allt fin han Iller!
Älskar när det är örtt med i färgerna på dom!
Har fyra katter själv ....De är så olika i personligheten alla 4, charmigt!
Har väl hunnit presentera 2 av dom på bloggen...Du får gärna in och kika om du vill!
M v h

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Y...igen

Y...igen

12 april 2008 18:52

...Det skulle ju stått " rött med i färgerna"....
..inte örtt:

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rebecka

12 april 2008 20:58

Katter är härliga djur, har själv 4 små nu som blir 8 veckor på onsdag, så härliga och mjuka. Rasen är Norska skogkatter, skall behålla en att skämma bort, och dom övriga är tingade. Kul med en blogg, skall se om jag klarar av det här också framöver när tiden inte rusar så snabbt om dagarna.
Önskar att ni får en fin söndag och vecka.

 
Cina

Cina

12 april 2008 22:00

Ojoj jag känner igen det där att vara bortskämd. Vi har 3 st heliga birmor o alla är olika personligheter. Och dom är såååå bortskämda alla 3 men vad gör väl de. Det är ju bara jag och gubben o så våra katter.
Och de är ju våra barn.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

12 april 2008 23:38

Ha ha ha en sådan bestämd liten katt du har :) Kul när de har så olika beteenden djuren. Men jag kan allt tro att de är rejält bortskämda hela högen :)

Kram på dig vännen!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

14 april 2008 19:06

En sån personlighet han är... är ju guld värt!
Förstår om han är favorit.

Ha det gott, kram!

http://Frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards