~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg den 23 april 2008

Kim

Av Gerty - 23 april 2008 09:57

En liten berättelse. Jag hadde en LP med Alf Robertsson som handlade om en liten valp som blev överkörd. Den var så sorlig och känslig, för även jag har ju mist mina fyrfota vänner.Tiden gick jag förlorade min LP, då började sökandet men ingen viste vad jag pratade om. Jag ringde till radion men ingen kunde hjälpa mig, till slut fick jag ett nummer till skivarkivet i Sthlm. där fick jag prata med en trevlig karl. Han sa jag vet vilken låt du pratar om, valpen hette Kim. Han spelade av den på en cd så nu har jag den åter i min ägo, vilken lycka. När jag fått hem den satte jag mig i fotöljen och lysnade lika känslosamt, många ljusa minnen flöt förbi. Och jag lovar er att alla mina vänner som har gått över rengbågensbron satt hos mig i den stunden.


En del kanske inte förstår, det va ju bara hundar, men dom var ju mina !

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards