~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Åska

Av Gerty - 14 augusti 2010 13:07

  

Natten till fredag var det ett hemskt åskväder, och jag är livrädd för åskan ,den har ju slagit ner 2ggr hos oss. Vi har vårat sovrum uppe på andra våningen, men när det blir åska får ingen sova där uppe då blir det till att sova där nere,  det lärde jag mig när jag var liten att man skulle vara nära en utgång och på markplan när åskan gick, mamma sa alltid börjar det att brinna i en trappuppgång kommer vi inte ut, och dom orden sitter i ryggraden. Så både våra och grannarnas telefoner slogs ut, så ni må tro att jag blev snopen i går när jag satt på datatan och den fungerade den har vi ju genom telejacket. Men igår var inte huvudet riktigt med mig efter som jag varit upp nästan hela natten så jag orkade inte va vid datan. När det åskar på natten får dom andra lägga sig om dom vill men jag håller mig uppe.

 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

14 augusti 2010 15:23

Åska är aldrig roligt, det är mycket som kan hända och här haft vi fått mycket förstör pga av Åskan/blixten

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 augusti 2010 19:20

Förstår din rädsla och oro när det åskar..Jag är oxå så himla rädd för åskan
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 augusti 2010 20:23

Förstår dig precis....det är vedervärdigt när åskan går. Fytusan säger jag bara. Åskrädd är bara förnamnet. Hoppas du slipper den nu.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

14 augusti 2010 22:41

Men usch... Kan förstå din kännsla av oro när ni tillråga på allt har drabbats 2 gånger också :(...
Själv älskar jag detta vädret, men det är mest för att då släpper min huvudvärk... Dock har Hero inte samma uppfattning... Han är såååå rädd min älskade lille gosse. Fick dock tag i valerina igår. Som kanske kan stilla honom ngt.

Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

15 augusti 2010 09:10

Åska är även min fasa, tycker vi har varit förskonade bra för andra sommaren på raken. Men denna natten var inte rolig, hade det inte varit för Bernertiken så hade jag sovit och inget hört, brukar sova som en klubbad säl. Ha en fin dag i dag, tycks bli soligt och varmt.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

16 augusti 2010 10:30

Usch, det är otäckt med åskväder. Här åskar lite då och då men inte så nära.
Hoppas du får en skön vecka även om inledningen verkar kylslagen och grå. Eller har du varmt och soligt??
Stor kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

16 augusti 2010 23:05

Åskväder kan förstöra mycket och det är mer än en gång vi fått köpa nytt så vi missat att dra ut el och telekablarna.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards