~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Barnbarn

Av Gerty - 15 februari 2010 15:42

   Vid den här tiden  för 14 år sedan satt jag på BB och väntade på att ett av våra barnbarn skulle födas, det var våran dotter som skulle få sitt första barn, jag hade lovat henne att om hennes kille var ute på jobb skulle jag följa med henne , det skulle ju bli spännande att få vara med. När det började att dra ihop sig var hennes syster hos henne, jag jobbade den dagen så vi hade ju telefon kontakt, pratade med dom på förmiddagen hon hade ont i ryggen så vi sa det är nog på gång. Det gick väl någon timme så ringde dom igen och sa det tar i mer, så jag sa ring till förlossningen, men dom sa att det var bara att avvakta. Så ringde syster igen och sa nu ser hon ut som hundarna när dom skall valpa, då sa chefen åk hem till tösen för vi har ändå ingen nytta av dig i dag för du är ju redan på BB. När jag kom hem till henne så jag att det var ju på gång, då!!!! ringde jag till BB och sa att nu är det mamma som ringer, så nu kommer vi, för det här kan jag, så det är inget att diskutera. Så då sattes den långa väntan igång, värkarna tilltog, både jag och systern var med hela tiden, underbar personal som hela tiden talade om vad som hände, hon hade ju ont i ryggen så jag masserade henne för att lindra lite ett biträde skulle avlösa mig, men då sa hon att det är bara mamma som kan, så fick det bli. Efter en stund när det när tog i ordentligt   då ville hon  ha bedövning, då hade jag sett att huvudet hade börjat att blottas, då tog jag tag i nacken på henne och sa här behövs ingen bedövning bara pressa på så är det snart över, och det var det och en fin liten kille så dagens ljus. Och Anna- Lena klippte navelsträngen då tittade upp på mig och sa mamma vi har valt fel yrke vi skulle hållt på med detta, det var en fin upplevelse. Jag tog inte över hela förlossningsrummet, men nästan. Efter ett tag skulle dotter på kontroll då träffade hon en elev som var med, hon sa dej kommer jag ihåg din mamma och syster var med på din förlossning det var så fint och din mamma var så duktig, ja det är inte så konstigt hon föder upp hundar, så varje gång dom valpa sitter hon där och stonkar och stönar. Så idag har den lille Anton hunnit bli 14 år, tänk vad åren går så idag säger Mormor och Morfar GRATTIS GRATTIS Anton på din dag

  

 
 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

15 februari 2010 21:24

Åhh, vilken fin berättelse du gett oss idag. Fick ståpäls. Ett vackert minne att ha med dig genom livet.
ha en bra kväll ...
Stor kram vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

15 februari 2010 22:19

Det var en förlossning som du aldrig kommer att glömma, en riktigt fin berättelse och ett stort GRATTIS till Anton på födelsedagen. Har man varit barnmorska så många gånger som dig så kan man den biten utan att gå någon specialutbildning, självlärd är guld värd !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
av Irja

av Irja

15 februari 2010 23:49

Kära Gerty !!!
De är de underbara stunderna man kommer ihåg i livet och vilken enastående ,sagolik upplevelse,att förlösa sitt eget försfödda barnbarn ,han är unik och betydelsefull vilken prins, guld värd....och tack för alla hjärtanshälsningen...låg däckat under täcket,men det börjar vara hopp om livet.......Kram IA....

http://40-Talisten bloggplatsen se.

 
margit

margit

16 februari 2010 00:25

Grattis till barnbarnets födelsedag!! När man läser det du skrivit...så tror jag att du "varit barnmorska " hela ditt liv...men det är väl "hundfödlsar" du tränat med...eller??? Kul ialla fall..
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

16 februari 2010 07:05

Grattis till Anton i efterskott.
Tack för att du delar med dig av din fina upplevelse
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

16 februari 2010 09:47

OJ vilken solskens berättelse här sitter man o tårarna rinner.
Ja jag kan inte fatta att man blir så blödig när man börjar komma upp i åldern....men men jag skäms inte att säga det.

Va duktiga ni var som hjälpt till där vid förlossningen.
En stor ROSETT till ER...=))

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
agge

agge

16 februari 2010 12:00

Vilken solskenshistoria, Gerty. Vilken underbar upplevelse att få vara med på sitt barnbarns födelse...

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

16 februari 2010 13:51

Vilken härlig berättelse! Vilken upplevelse att få vara med om.

Grattis till barnbarnet i efterskott

Kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Yvonne R

Yvonne R

16 februari 2010 18:38

Vilken upplevelse att få vara med på sin dotters förlossning. Ja, vi hunduppfödare har det nog i blodet:)Man lär sig mycket av det!!! Kul att läsa kommentaren din dotter sa att hon såg ut som när tiken skall valpa.
Min dotter skall ha sitt första barn i mitten av april!!!
Kram och ett försenat GRATTIS till Anton

http://yvonne.bloggagratis.se

 
margit

margit

16 februari 2010 22:34

Gerty! helt Ok att du länkar, vännen!!
Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

17 februari 2010 09:18

Vilken fantastisk berättelse,inte utan att jag fäller en tår!Den 16 februari 1986, låg jag på BB och lyckades med stor möda och besvär föda fram min förstfödde.Och jag hade mer än gärna haft min lilla mamma vid min sida då .
Ha en fin dag Gerty//Kramar Maria

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards