~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Pontare

Av Gerty - 22 juni 2009 10:12

Hej på er där ute nu är det jag Pontare som tittar in, jag har varit ledsen min mamma dog i förra veckan.Hon var rätt så gammal så hon skulle väl inte ha fler barn, men så kom jag och jag är ett sådant där sladdbarn. Och hon var lite sjuk men så  blev hon sjukare och fick så ont i ett ben så hon kunde nästan inte gå, det var ju för sorgligt för då blev jag  ju ensam. Men jag har ju dom andra katterna, matte pratade med mina bröder och sa att nu får dom vara snälla mot mig som är så liten, och det är dom, dom är ju stora och springer ut och in som dom vill, jag går inte ut, var ute en dag, men värden utanför dörren var så stor och läskig så jag stannar inne. Men när alla dom andra går ut då blir jag alldeles ensam då skriker jag, och då vet matte vad jag vill, då ropar hon på en av dom stora pojkarna, nu får ni komma in för Pontare gråter, och då kommer dom in och jag blir så glad. Taggen han tvättar mig varje dag och så leker han med mig, det gör Rudolf också och Iller tar nattpasset och sover hos mig varje natt. Så gott det är med goa vänner. Rudolf hade ingen lust att vara med på bilder idag men dom andra två linsluserna ställde upp 

 
 
lillis

lillis

22 juni 2009 11:50

Vad söt Pontare är,sorligt med hans mamma,men det är tur att han har sina bröder och så matte
Ha en skön dag
kramen

http://danslillis

 
Ingen bild

Anki & Bosse i Skattkärr

22 juni 2009 15:25

Lille killen då... viskickar tröstepuss på nosen härifrån!

 
Yvonne R

Yvonne R

22 juni 2009 17:07

Så söt han är. Gott att han har goa vänner som tröstar honom.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

22 juni 2009 18:22

Å en liten Mirre! De är för söta de där makrillarna;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

22 juni 2009 19:33

Man är aldrig ensam liten när det finns flera att söka tröst hos, matte är nog inte så långt borta heller .-) Härliga brödrabilder.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
agge

agge

22 juni 2009 21:41

men så söööta de är. Godingarna....Ser så mysigt ut där de ligger och kurar.
Du har väl inte missat din christer ikväll på Lottas allsång?.......

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
agge

agge

22 juni 2009 21:41

men så söööta de är. Godingarna....Ser så mysigt ut där de ligger och kurar.
Du har väl inte missat din christer ikväll på Lottas allsång?.......

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
agge

agge

22 juni 2009 21:41

men så söööta de är. Godingarna....Ser så mysigt ut där de ligger och kurar.
Du har väl inte missat din christer ikväll på Lottas allsång?.......

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 juni 2009 23:12

Så söta små missar. Det är gott att ha någon att söka värme och tröst hos även om man bara är en liten katt.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards