~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Hund Maja

Av Gerty - 26 juni 2009 10:56

I går när jag var inne och läste på Skogsfruas blogg om brännässlor, kom jag att tänka på att det är bra att ge till hundar för det är bra för lederna, jag hade en gammal hund som fick hjärnblödning, och det gick hårt åt hennes bakställ. Fick tipset av en gammal jägare 1msk brännässlor och 1 cvitamin om dagen, skall du se att det hjälper och det gjorde det, vetrinären trodde inte det var sant när jag visade upp henne efter 1 mån, så hon åt det livet ut. En bekant hade liknande problem med sin hund, började med detta och fick samma resultat hunden blev piggare och fick lättare att röra sig. Kan man inte plocka och torka nässlor, så kan man köpa brännässelte i hällsokostaffärer. Det skall jag göra till min gammla Maja, hon blir 11år till hösten.

 
 
Ingen bild

Bernwikarna

26 juni 2009 11:19

Det var ett bra tips. Kanske jag skall ge Izac det.....Det är kul när hundarna våra får bli gamla. //Lena

 
Ingen bild

Nina och Patrik

26 juni 2009 12:07

Skall prova jag också till Blondie som redan passerat 11:a strecket.

Kram

 
Yvonne R

Yvonne R

26 juni 2009 14:41

Det kan jag tänka mig att det är bra!
Ha det gott i värmen

http://yvonne.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

26 juni 2009 15:26

Vad stilig hon är Maja.
Ha en bra fredag
Kramen

http://danslillis

 
Kram Ruth

Kram Ruth

26 juni 2009 16:05

En fin gammal dam som bär sin ålder med heder "Maja". Kommer ihåg det där med brännässlor och dom köptes torkade i plastpåsar på hälsokost. Gav det till mina Bernrar och valparna fram till röntgen. Roligt att du rotade fram detta från dina gömmor bakom örat :)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

26 juni 2009 19:20

Wow, detta visste jag faktiskt inte. Men tar det till mig & tackar innerligt för bra tips =)
Önskar er en fin helg i hettan ...
Kramis Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

26 juni 2009 19:30

Vilket bra råd du förmedlade idag. Tänk vad bra det är med alla huskurer.
Lilla maja kommer nog att bli som ung på nytt.
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

26 juni 2009 21:47

TE på brännässlor...det skadar inte att prova!
Vem vet sen kanske vi kan anmäla oss till en salsakurs, hehe.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
agge

agge

28 juni 2009 18:22

men så intressant , tack för tipset.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

29 juni 2009 22:36

Tack för tipset. Ska ut i morgon för att plocka nässlor och torka dem. För det är ju inte fel att prova. Gamla huskurer brukar fungera.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards