~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under februari 2009

Av Gerty - 16 februari 2009 10:37

I dag får det bli lite stickat, har stickat några filtar av restgarn, dom är kanske inte värdens snyggaste, men dom är tjocka och goa och kan säkert värma en liten frusen barnakropp.

Av Gerty - 15 februari 2009 10:22

Idag är det också en fin dag soligt men kallt. I går var vi ju hos sonen och åt middag, men innan var vi tvungna att stanna vid affären och jag satt i bilen och väntade, då fick jag se 6 bokstäver som jag kände igen, LOPPIS stod det, jag sa att jag måste bara springa in en snabbis. Ja och vad hittade jag där jo en sådan, typ perukstock,och 20kr kostade den vilket fynd, så nu är det bara att sätta igång att sticka mössor i alla modeller. I eftermiddag skall vi bort på middag vi har ett barnbarn som fyller år idag det är Anton som blir 13år idag.

Av Gerty - 14 februari 2009 11:03

Här har vi en fin vinterdag solen skiner och det är snö på marken. Idag skall vi åka hem till sonens familj och äta middag. Så nu får ni ha en fin Alla Hjärtans Dag

Av Gerty - 13 februari 2009 16:32

Om ni undrar varför jag inte varit inne och hälsat på er, så beror det på att jag och mitt lilla hjärta( då menar jag inte Janne) fick delade åsikter om saker ock ting i onsdags.Och jag fick ge mig och der blev ambulans till lasarettet, så nu har jag fått en riktig genomgång kom hem i går kväll. Och här hemma har jag blivit uppassad hela dagen.

Av Gerty - 11 februari 2009 12:31

Så här ser det ut hos oss i dag, det har varit lätt snöfall hela förmiddagen, så idag blir det en mysdag med stickepåsen. Får ta det lungt efter gårdagens bravader med flaskan, dräggelpär och Christer det blev lite för mycke för lilla mig

Av Gerty - 10 februari 2009 11:02


Idag skall jag utmana tre stycken som får i uppgift av mig att mycket kort skriva ihop en liten berättelse av de stolpar som Medresenärskan har hittat på hon är alltid så finurlig..

Utmaningen till mig kom från Ruth. Jag utmanar: Cina, Lillis, och Yvonne.


Här är stolparna:

1         hon stod på knä och ….
2         att det skall vara så svårt att ….
3         Ingen kommer att märka att ….
4         att telefonen plötsligt skulle ringa …..
5         det ringde på dörren  …
6         Nej, hon var inte intresserad av  …
7         Nej, inte sen heller ….



Lycka till mina vänner !!!!


Så blev min histioria:

Stod på knä vid köksbordet, att det skall vara så svårt att komma upp det var ju bara en liten skvätt i flaskan.

Lite vatten i flaskan så att ingen kommer att märka att den tullats på.

Att telefonen plötsligt skulle ringa, måste försöka kravla mig fram det kan ju vara Dräggelpär!!!!

Det ringde på dörrf-n jag flängde upp dörren, inte intreserad och inte sedan heller.

Men det var du ju när vi pratades vid sa Christer S, ja det var nog första gången han blev nobbad, och tänk att jag fick den äran.

Får jag inte som jag vill första gången, då blir det varken nu eller senare.

Av Gerty - 9 februari 2009 10:24

I dag blir det lite stickat har börjat fylla  på en ny påse. Och titta Ruth tvilken go filt det blev av garnet du bidrog med och det blir några till. Så nu lilla Ruth får vi nog en stjärna var i himlen du bidrog med garnet och jag har stickat

Av Gerty - 8 februari 2009 11:38

Den här har har jag fått av Cina, tack snälla

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards