~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under oktober 2008

Av Gerty - 12 oktober 2008 11:08

I dag har vi kanon väder så jag skall passa på att tvätta lite hund täcken och filtar, det är så gott när man kan hänga ut och det blåser då torkar det ju rätt bra. Tittade på Stjärnorna på is igår och tyckte att det var rätt par som åkte ut. I kväll blir det Bingo får se om jag har någon tur

Av Gerty - 11 oktober 2008 13:21

Så var det lördag igen här har det regnat på förmidagen men nu är det uppehåll, men det blåser och är grått. Vi är barnfria denna helgen så idag har jag inte tänkt göra mer än nöden kräver. Hoppas att ni alla får en trevlig helg

Av Gerty - 10 oktober 2008 11:57

I går när mina flickor var hemma var även Trollet här, hon är våran bonushund, hon är en liten Cairnterrierflicka på 3 1/2 år, det är Carolina som äger henne, hon tycker det är jätte kul att få komma hit och busa med dom stora hundarna för här kan hon ju springa lös i hundhagen. Anna-Lena fyndade också i går köpte denna söta byrå/skåp för bara 90 kr. så igår var vi glada och nöjda allehop.

Av Gerty - 9 oktober 2008 20:00

Idag kom Anna-Lena och Carolina hem, och så gav vi oss ut på turne, vi åkte till returvaruhuset och där fyndade vi. Jag köpte 3 filtar till katterna, en prydnad att hänga på väggen, garn, 2 små prydnassaker, leksak till Jacki, allt detta kostade 130,00 det tyckte jag var billigt, så jag är nöjd med dagen.

Av Gerty - 8 oktober 2008 14:41

Nummerpresentörens intågande i våra hem, det var så många som köpte sådana, och tyckte att det var så kul att se vem som ringde, men jag skulle minsan inte ha sådan skit, jag är i vissa lägen en bakåtsträvare. Vi har ju känt Ruth och Arne i många år och även träffat barnen i familjen, jag hade pratat med Ruth och dom hade skaffat sig en sådan där skvallerbytta och tyckte det var häftigt, nej sa jag bestämt jag skall ingen ha. Men så en dag när vi var ute och handlade var det xtra pris på dom här skvallerbyttorna så jag gav med mig till slut. Så kom lördags kväll och Bingolotto och Vikingarna skulle underhålla, då var ju den lördagen räddad, rastade hundarna en extra gång för jag tänkte inte lyfta mig från soffan föränn programmet var slut. När Vikingarna skulle spela första låten ringer telefonen och jag säger vem f-n ringer nu det gick flera singnaler tillslut svarade jag, en karl i andra ändan frågade vilken kanal jag tittade på 4 svarade jag, då säger mannen då Gerty får du ha en riktig trevlig kväll och lägger på luren, vi spelade färdigt men kunde inte släpa detta samtal och jag sa till Janne och han viste vad jag hette det här var konstigt, då säger Janne du har ju nummerpresentör så kolla, då såg jag ju att det var Ruths nummer så jag ringde upp och sa att hon kunde hälsa Robin att jag hade haft en mycke trevlig kväll, Robin är sonen i huset, nej sa Ruth vi har inte ringt, jo du det har ni för nu har jag också skvallerbytta, och du som sa att du aldrig ha sådan skit, jaha då sprak det sa Ruth, men vi fick oss ett gott skratt






Av Gerty - 7 oktober 2008 00:08

Här är lite bilder från när Stumpen var här och firade sin 1årsdag med bakelser, den lilla Jacki skulle ju också ha hon fick nöja sig med en halv, hon är ju så liten måste tänka på lilla magen. Men hon kan den lilla damen, titta hon äter snyggt, och se så nöjd hon ser ut. Men är man presidentfru  så är man, då gäller det att ha still. En liten rapport från Vita Huset.

Av Gerty - 6 oktober 2008 15:41

Idag är det en dag till eftertanke och tänka på alla dessa små barn som har det svårt

Av Gerty - 5 oktober 2008 14:23

Ja nu är snart denna helgen till ända, Janne har åkt hem med Emil han har varit här i helgen. Igår hade vi en riktig mysig dag, då fick jag hjälp i köket, Emil hade beställt stuvade mackaroner och falukorv och äpplepaj till efterätt, så vi grejade middagen tillsamman, han skar korv, skalade äpple, vispade vaniljvisp, det är så kul att göra saker tillsammans, då kan man prata och lösa värdsproblemen. Dom är så fina våra små pojkar, det är så roligt att dom vill komma och vara här hos oss.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards